Opel Ampera przedstawi się w Genewie jako nowy reprezentant niemieckiej marki w kategorii samochodów hybrydowych. Pięciodrzwiowy czteromiejscowy samochód wykorzystuje do napędu system Voltec opracowany przez macierzysty koncern General Motors. Podstawą konceptu jest Chevrolet Volt, który na rynku amerykańskim powinien zadebiutować w przyszłym roku. Jego bliźniak Opel Ampera do europejskich salonów sprzedaży trafi najprawdopodobniej w roku 2011.
Według dostępnych oficjalnych informacji Ampera może przejechać na jedno załadowanie baterii litowo-jonowych 60 km. Jazdę na dłuższe odległości umożliwia mały silnik spalinowy (spalający benzynę lub mieszankę E85), który pełni funkcję generatora energii elektrycznej. Oznacza to, że koła zawsze napędzane są jednostką elektryczną (110 kW/150 KM; 370 Nm). Baterie mogą być ładowane również poprzez zwykłe gniazdko z napięciem 230V. Zestaw akumulatorów ma pojemność 16 kWh i zwiększa masę auta o 180 kg. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h powinno odbywać się w 9 sekund, a prędkość maksymalna wyniesie ok. 160 km/h.
Rozmiarami Ampera lokuje się pomiędzy europejską klasą niższą średnią i średnią. Długość całkowita wynosi 4404 mm, szerokość 1798 mm, wysokość 1430 mm, a rozstaw osi ma długość 2685 mm. Chociaż bagażnik pomniejszany jest przez instalację baterii, jego pojemność wynosi przyzwoitych 301 litrów.
Opel Ampera swoimi właściwościami powinien zadowolić większość europejskich klientów. Według badań Opla ok. 80 % niemieckich kierowców przejedzie codziennie mniej niż 50 km.