Na stoisku Kia wystawionych zostanie łącznie osiemnaście pojazdów, w tym trzy pokazywane po raz pierwszy w Szwajcarii – miejski crossover Kia Soul, kompaktowy SUV KIA Sportage MY 2009 oraz restylizowany sedan Kia Magentis MY 2009 (o którym już pisaliśmy).

Kia cee’d ISG

Nowe modele Kia cee’d ISG (Idle Stop & Go), charakteryzujące się zmniejszonym nawet o piętnaście procent zużyciem paliwa w cyklu jazdy miejskiej weszły już do sprzedaży w wielu krajach Europy. Innowacyjny system ISG proponowany przez Kia powoduje automatyczne wyłączenie silnika po zatrzymaniu samochodu w warunkach intensywnego ruchu miejskiego oraz szybki start jednostki napędowej wtedy, gdy już można kontynuować jazdę.

Samochody Kia cee’d ISG dostępne są z silnikami benzynowymi o pojemności 1,4 oraz 1,6 litra w całej obecnej gamie nadwoziowej – pięciodrzwiowy hatchback, pięciodrzwiowy Sporty Wagon oraz trzydrzwiowy pro_ceed. Wartość emisji dwutlenku węgla dla modelu 1,4 prezentowanego w Genewie wynosi 137 CO2 g / km.

Kia cee’d Hybrid

W ramach własnej inicjatywy marketingowej Kia Motors Corporation wyprodukowała pewną ilość prototypowych samochodów KIA cee’d Hybrid pod kątem testów flotowych w Europie. Pojazdy te napędzane są silnikiem KIA Gamma o pojemności 1,6 litra, współpracującym z synchronicznym silnikiem elektrycznym o mocy 15 kW i momencie obrotowym 105 Nm, przekładnią bezstopniową CVT oraz systemem ISG (Idle Stop & Go).

Według danych Kia – cee’d Hybrid osiąga prędkość maksymalną 185 km/h i przyspieszenie 0 do 100 km/godz. w czasie 11,8 sekundy przy średnim zużyciu paliwa 4,81 litra na 100 km i emisji CO2 na poziomie 109 g / km, tj. o 25 proc. mniej niż samochód Kia cee’d napędzanystandardowymsilnikiemo pojemności 1,6 litra.