Nowy model 3008 nie jest aż tak wielką niespodzianką, bo jego pierwsze wcielenie poznaliśmy już w ub. roku podczas salonu samochodowego w Paryżu. Wówczas jednak nazywał się PROLOGUE HYmotion4. Seryjne wydanie nieco się różni od prototypu.
Po zajęciu miejsca we wnętrzu 3008 natychmiast dostrzegamy bardzo nowoczesne elementy, jak m.in. deska rozdzielcza i tunel środkowy wykonane z miękkich materiałów. Ciekawostką są górne elementy sterujące w środkowym panelu, które swoim charakterem nieco przypominają rozwiązanie znane z Mini. Wciąż małe przyciski ma radio.
W jednym z egzemplarzy zamontowano szklany dach, którego rozmiary zapewniają wyjątkowy widok z każdego miejsca. Pozycja za kierownicą jest optymalna i wystarczająco dużo miejsca z każdej strony. Kierowca o wzroście 180 cm ma jeszcze nad sobą dobrych parę centymetrów do podsufitki.
Gorzej jest z ustawieniem tylnych zagłówków, które w przypadku osób sporego wzrostu (ponad 180 cm) mogą nie spełniać swojego zadania.
Dostęp do bagażnika jest możliwy na dwa sposoby, po otwarciu dolnej lub górnej części tzw. piątych drzwi. Pojemność jest wystarczająca, a załadunek towarów łatwy.
Auto trafi do sprzedaży w Polsce na początku czerwca 2009 roku.
Peugeot 3008 - dane techniczneSilnik1,6 VTi1,6 THP1,6 HDI2,0 HDI (A)Pojemność skokowa [cm3]1598159815601997Cylindry/zawory4/44/44/44/4Moc [kW/obr./min]88/6000110/580080/4000110/3750 (120/3750)Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]160/4250240/1400240 (260)/1750340/2000Prędkość maksymalna [km/h]185201180 (180)195Przyspieszenie 0-100 km/h [s]11,88,912,2 (12,2)9,7Masa pojazdu gotowego do jazdy [kg]132413841350 (1350)1454 (1464)Średnie zużycie paliwa [l/100 km]9,810,66,5 (5,9)7,1
Połączenie kategorii SUV i MPV, czyli w praktyce 308 i 308 SW. Wymiary zewnętrzne 4365 x 1837 x 1639 mm plasują ten model powyżej hatchbacka 308, a we wnętrzu będzie więcej miejsca dzięki o 14 cm wyższej karoserii.
Peugeot 308, 3008 i 308 SW - porównanie wymiarówWymiar3083008308 SWDługość [mm]427643654500Szerokość [mm]181518371815Wysokość [mm]149816391555Rozstaw osi [mm]260826132708Pijemnośc bagażnika [l]348/1201432/1241573/1736
To, żemodel 3008 jest inny, widać już na pierwszy rzut oka. Designerzy odeszli od wzorca wykorzystywanego przy projektowaniu najnowszych modeli.
Zapewne nabywcy będą chętniej wybierali jednostki HDi. Mniejszy 1,6 HDi w znanej konfiguracji 80 kW z sześciostopniowa przekładnią (manualną lub automatyczną) i większy 2,0 HDi o mocy 110 kW z sześciostopniową przekładnią manualną oraz 120 kW z sześciostopniowym automatem.
Natomiast dwie jednostki benzynowe o pojemności skokowej 1,6 l są efektem współpracy z niemieckim koncernem BMW.
Rodzinny crossower wyposażony jest w system Multiflex, który oferuje trzy możliwości ustawienia podłogi bagażnika i składane oparcia tylnych siedzeń. Standardowo bagażnik posiada pojemność 432 l, ale po złożeniu tylnych siedzeń jego możliwości zwiększają się do 1241 l.
Nowością jest system ograniczający nachylenie nadwozia, który został zainstalowany na tylnym zawieszeniu. System hydrauliczny w zależności od potrzeby wspomaga oba tylne amortyzatory.
Peugeot 3008 od 2011 roku będzie pierwszym modelem grupy PSA Peugeot Citroën, który będzie napędzany systemem hybrydowym HYbrid4, w którym przednie koiła napędzane będą silnikiem spalinowym, a tylne elektrycznym. Jednak auto będzie mogło korzystać także tylko z napędu elektrycznego.