Mała spółka Protocar (obecnie zatrudnia 14 pracowników) ma swoją siedzibę w Rovio w kantonie Ticino. Wielkość firmy nie była jednak przeszkodą do nawiązania współpracy z firmami Daimler, GM, Nissan czy Rinspeed przy opracowaniu ekologicznych napędów. Do Genewy spółka przywiozła 2-miejscowy roadster napędzany silnikami elektrycznymi.
Dwie jednostki napędowe oferują razem 199 kW (271 KM) i moment obrotowy 440 Nm. Każdy z silników napędza koła jednej osi, tak więc mały roadster Lampo dysponuje napędem 4x4. Baterie litowe ważą razem 140 kg i mają pojemność 32 kWh, dzięki czemu auto może przejechać do 200 km. Ładowanie ze zwykłego gniazdka zajmuje mniej niż 12 godzin. Czas nieco utrudniający praktyczne wykorzystanie auta, jednak właściciel będzie miał do wyboru również „tryb ekspresowy”, który jednak spowoduje ograniczenie zasięgu.
Dwumiejscowy sportowy Protocar Lampo ma 4315 mm długości, klasyczną stalową ramę rurową i karoserię wykonaną z włókien węglowych. Może poruszać się z prędkością do 200 km/h, a od 0 do 100 km/h przyśpieszy w 5 s. Lampo nie jest wyłącznie wizją samochodu przyszłości, chodzi o prototyp seryjnego modelu, którego produkcja powinna się rozpocząć w przyszłym roku.