Samochody te stanowią atrakcyjną i niedrogą propozycję dla tych nabywców, którzy w wyborze samochodu kierują się przede wszystkim względami ekologii.

Bardzo niskie wskaźniki zużycia paliwa i znaczące obniżenie emisji CO2 można uzyskać poprzez dalsze udoskonalenia konwencjonalnego układu napędowego w połączeniu z przemyślanym stosowaniem rozwiązań szczegółowych mogących zmniejszyć poziom zużycia paliwa.

Silniki wysokoprężne Duratorq TDCi do Forda Fiesta powstają w Centrum Produkcji Silników Diesla Forda w Dagenham pod Londynem – zakład ten dzięki dwóm już działającym turbinom wiatrowym i trzeciej znajdującej się w budowie, w całości pozyskuje energię elektryczną ze źródeł odnawialnych.

Również zapotrzebowanie na energię elektryczną zakładu produkcyjnego i montażowego w Kolonii, gdzie produkowany jest nowy Ford Fiesta, jest w całości zaspokajane ze źródeł odnawialnych. Dzięki tym inicjatywom Ford zmniejszy emisję CO2 do atmosfery o 190 tys. ton w skali roku.

Ford Fiesta ECOnetic jest już trzecim seryjnym modelem Forda z silnikiem w wersji ECOnetic. Pozostałe dwa modele to: Ford Focus ECOnetic legitymujący się średnim zużyciem paliwa 4,3 l /100 km i emitujący 115 g CO2 na 1 km, oraz Ford Mondeo ECOnetic, który spala średnio 5,2 l /100 km i charakteryzuje się wskaźnikiem emisji CO2 na poziomie 139 g/km (wersje 4- i 5-drzwiowe).

Po wprowadzeniu Forda Focus ECOnetic na rynek w lutym ubiegłego roku aż 5,647 nabywców w 2008 roku wybrało tę właśnie wersję Forda Focus. W sumie, do tej pory na drogi Europy wyjechało 7,775 samochodów Forda w wersji ECOnetic, najwięcej w Belgii, Wielkiej Brytanii i Francji.

Europejska filia Forda pragnie w Genewie udowodnić, żema wszelkie dane ku temu, by konsekwentnie poszerzana i ulepszana gama zaawansowanych technicznie, ekologicznych wersji ECOnetic służyła nie tylko klientom koncernu, ale przede wszystkim środowisku naturalnemu...