Lider klasy kompaktowych MPV prezentuje się tym razem już w trzeciej generacji. Zarówno w podstawowej wersji, jak i przedłużonej Grand dla pięciu lub siedmiu osób.
Krótszy Scénic ma długość całkowitą 4,34 m, a Grand jest o 22 cm dłuższy. Bagażnik w podstawowym ustawieniu oferuje 522 litry, a w dłuższej wersji 752 litry. Grand umożliwia podróżowanie w siedem osób (składany trzeci rząd siedzeń) oraz powierzchnię bagażową aż do 2000 litrów (złożone tylne siedzenia oraz fotel współpasażera). W wyposażeniu znalazły się aż trzy gniazdka 12V (środkowa konsola, w drugim rzędzie oraz w bagażniku).
Podwozie oparte została na trzeciej generacji Megane. Nowością jest natomiast czterocylindrowy silnik benzynowy TCe 130 o pojemności skokowej 1,4 l i mocy 96 kW, którego średnie zużycie paliwa nie powinno przekroczyć 7 l/100 km.
Nowy Scénic będzie także dostępny z silnikiem o pojemności skokowej 1,6 l i mocy 81 kW (110 KM), przystosowanym do spalania etanolu i LPG. Najmocniejszy 2,0 l o mocy 103 kW (140 KM) może współpracować z bezstopniowa przekładnią CVT.
Paleta jednostek wysokoprężnych rozpoczyna się od pojemności skokowej 1,5 l w wersjachdCi 85 (jedynie dla krótszej wersji Scénica), dCi 105 i dCi 110 DPF. W dalszej kolejności: 1,9 dCi 130 z DPF (filtr cząsteczek stałych) oraz 2,0 dCi 150 i 160. Pierwszy z sześciostopniowym automatem, a drugi z przekładnia manualną o tej samej liczbie przełożeń. We wszystkich silnikach wysokoprężnych producent zaplanował wymianę oleju co 30 tys. km.
Wersje lepiej wyposażone po raz pierwszy zaoferują użytkownikom wyświetlacz TFT, który ukazuje prędkość pojazdu, ustawienie tempomatu, sygnalizację nie zamkniętych drzwi, ciśnienie w oponach oraz widok z kamery parkowania. Do dyspozycji będzie także nawigacja satelitarna z systemem Carminat Tom Tom oraz dwustrefowa klimatyzacja z trzema ustawieniami (Soft, Auto i Fast).
Dużą uwagę poświęcono także na zapewnienia jak największego stopnia bezpieczeństwa podróżnych.
Nowy Scénic produkowany jest w Douai. Aż 95 proc. komponentów może być poddanych procesowi recyklingu. Już przy produkcji obecnego modelu wykorzystywanych jest 14 proc. elementów z tworzyw sztucznych, które powstały w wyniku takiego procesu.
Francuski producent oczekuje, iż nowy Scénic będzie kontynuatorem rynkowych sukcesów dwóch poprzednich generacji. W ciągu 13 lat produkcji powstało łącznie 3,2 mln egz.