Rinspeed E2 od seryjnego Fiata 500 Abarth odróżnia się minimalnie. Nowy lakier i inne felgi ze stopów lekkich nie są modyfikacjami, które wskazywałyby na ingerencję w jednostkę sterującą. A jednak...
Podstawowy model Fiat 500 Abarth obiecuje wysoką moc w małym samochodziku, Rinspeed postanowił jednak zaoferować jego nabywcom oszczędną alternatywę tego samochodu. W wyniku przeprowadzonych modyfikacji we wnętrzu pojawił się nowy przycisk. Przez jego przełączenie radykalnie zmienia się charakter auta.
Jeśli kierowca chce jeździć oszczędnie, wybierze tryb Commuting, który obniża moc turbodoładowanej jednostki benzynowej 1,4 do 44 kW (60 KM). W ten sposób dochodzi również do obniżenia zużycia paliwa, które spada w cyklu mieszanym do 4,0 l/100 km. Rinspeed uważa, że ten tryb jest wystarczający do jazdy po mieście.
W wypadku, że kierowca chce poczuć oryginalny charakter małego Fiata, przełącza jednostkę sterującą na Highway i od razu przebudza oryginalne stado 160 koni (118 kW), czyli tyle, ile oferuje Abarth 500 Esseesse. W tym trybie Rinspeed E2 zużywa w cyklu mieszanym 7,0 l/100 km.
Rinspeed E2 pokazuje, że oszczędzać paliwo można nie tylko instalacją skomplikowanych układów elektrycznych czy hybrydowych, ale wystarczają rozwiązania ze zwykłego warsztatu zajmującego się chiptuningiem.