Trzy fotele w samochodzie rzeczywiście się znajdują, ale w podstawowej konfiguracji na swoim centralnie umieszczonym fotelu zmieści się tylko kierowca. Dopiero po naciśnięciu „czarodziejskiego” przełącznika dach nieco się uniesie, dzięki czemu powstanie dostateczna ilość miejsca dla dwóch pasażerów siedzących z tyłu po bokach. Szklany dach odchylany za pomocą silników elektrycznych pełni zarazem funkcję drzwi. Wysokość samochodu wynosi zaledwie 1,03 metra. Wszystkimi najważniejszymi funkcjami auta można sterować poprzez iPhone, auto wyposażono też w elitarny system multimedialny marki Harman Kardon.
Rinspeed iChange wyposażono w silnik elektryczny o mocy 150 kW (204 KM), który czerpie energię z baterii li-ion. Mogą one mieć dwie konfiguracje – na krótkie lub długie jazdy. Doskonała aerodynamika przyczynia się do niższego zużycia energii. Rinspeed opracował auto we współpracy z firmą Esoro, która ma długoletnie doświadczenie z produkcją lekkich materiałów i pojazdów z napędem elektrycznym. Nie zaskakuje więc, że nadwozie wykonano z włókien węglowych. Elektroniczne podzespoły dostarczył Siemens, 6-stopniowa skrzynia biegów pochodzi z Subaru Impreza WRX STI.
Rinspeed iChange waży 1050 kg i jest w stanie rozpędzić się do 220 km/h. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje autu 4 sekundy. Z przodu zamontowano 17-calowe koła, z tyłu o cal większe. Ze stopów lekkich wykonała je firma AEZ. Opony Pirelli P Zero mają rozmiar 215/40 R 17 i 245/40 R 18.
Produkcja samochodu nie została przewidziana, chodzi jednak o w pełni działający koncept. W chwili obecnej jego produkcja byłaby zbyt kosztowna, opracowanie prototypu pochłonęło ok. miliona euro.