Przystosowanie większej ilości technologii wchodzących w skład strategii BMW EfficientDynamics do produkcji seryjnej pozwala obniżyć zużycie paliwa i poziom emisji spalin, a jednocześnie przyczynia się do podwyższenia poziomu wrażeń jezdnych.

Odwiedzający genewski Salon będą mieć możliwość zapoznania się z jeszcze atrakcyjniejszą gamą nowych rozwiązań technologicznych zastosowanych w aktualnej palecie modelowej BMW.

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie 2009 zadebiutuje nowe BMW Z4. Stanowiąca nowoczesną interpretację klasycznego roadstera, ta wyjątkowa koncepcja pojazdu łączy dynamiczny potencjał jezdny nie tylko ze sportowymi i eleganckimi liniami, ale także z niezwykłą oszczędnością sześciocylindrowych jednostek napędowych.

Debiutujące również w Genewie BMW 730Ld ustanawia nowe standardy wydajności w klasie pojazdów luksusowych. Kolejną nowością jest BMW Concept serii 7 ActiveHybrid – pierwszy model hybrydowy oparty na koncepcji BMW serii 7, który trafi do produkcji seryjnej w roku 2009.

Osiągnięciem w kontekście strategii BMW EfficientDynamics jest rozwój wyjątkowo oszczędnych silników wysokoprężnych pozwalających na zredukowanie emisji spalin do minimum.

Modelem wykazującym największą oszczędność paliwa i cechującym się najniższym poziomem emisji jest prezentowane w Genewie nowe BMW 116d napędzane czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 85 kW / 115 KM i zużywające średnio 4,4 litra oleju napędowego na 100 km w cyklu pomiarowym UE. Emisja CO2 w nowym BMW 116d wynosi zaledwie118 g na kilometr.

Oferujące opcjonalną technologię BMW BluePerformance, BMW 330d jest jedynym pojazdem klasy premium spełniającym w pełni normy emisji spalin Euro 6.

Wiosną 2009 r. BMW planuje poszerzyć paletę modeli zgodnych z normą Euro 5 do 49 modeli serii od 1 do 7, co okaże się z pewnością znaczącym osiągnięciem koncernu.