Wiosną tego roku Volkswagen wprowadzi na niektóre rynki w Europie trzy oszczędne i ekologiczne wersje Passata: drugą generację Passata BlueMotion, Passata BlueTDI oraz Passata TSI EcoFuel.

Volkswagen zaprezentował wszystkie trzy Passaty pod jedną marką: Technologie BlueMotion.

Obejmuje ona technologie, które w znacznym stopniu obniżają zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla. Technologie BlueMotion – to takie rozwiązania jak nowy system Start – Stop oraz odzyskiwanie energii, nowoczesny katalizator SCR i stosowany już z powodzeniem w USA katalizator zasobnikowy NOx, napęd elektryczny, układy hybrydowe, a także systemy napędowe np. nowy TSI EcoFuel.

Spektrum aktualnych modeli BlueMotion rozpoczyna się od Polo z 2006 roku i zawiera serię Golfów, Jettę, Caddy, Tourana, Sharana oraz nowego Passata BlueMotion.

O tym, jak dużym powodzeniem cieszy się etykieta BlueMotion świadczy analiza „Deutsche Automobil Treuhand DAT” – najstarszej na świecie instytucji badającej rynek samochodowy. Badanie przeprowadzone przez DAT na reprezentatywnej grupie konsumentów wykazało, że 85 procent niemieckich kierowców zna tę nazwę...

Pod marką Technologie BlueMotion Volkswagen zaprezentował również prototyp modelu Touareg Hybrid. Zastosowana w nim technika napędowa wejdzie do produkcji seryjnej wraz z następną generacją Touarega. Średnie zużycie paliwa utrzymane jest na poziomie poniżej 9 litrów na 100 kilometrów, a emisja CO2 poniżej 210 g / km. Odliczanie przed rozpoczęciem produkcji tego samochodu już trwa.

Nowy silnik Common RailI (81 kW / 110 KM) w Passacie BlueMotion gwarantuje średnie zużycie paliwa, wynoszące 4,9 litra oraz emisje dwutlenku węgla na poziomie zaledwie 128 g / km (Variant: 129 g / km - spełnia wymagania normy emisji spalin Euro5). Ponad 1400 kilometrów na jednym baku to niespotykany wynik. Polska jest jednym z pierwszych rynków, na których model jest dostępny.

Passat BlueTDI: to samochód, w którym Volkswagen zaprezentował pierwszy silnik TDI, spełniający wymagania normy emisji spalin Euro6 obowiązującej dopiero od 2014 roku. Passat BlueTDI wyposażony jest w katalizator SCR redukujący emisję tlenków azotu poniżej 80 mg / km. Produkcja seryjna Passata BlueTDI o mocy 105 kW / 143 KM rozpocznie się na początku marca 2009 roku. Zużycie paliwa wersji limousine z seryjną 6-biegową przekładnią to 5,2 litra, a emisja CO2 to 137 g / km (Variant: 5,5 litra,144 g / km CO2). Passat BlueTDI będzie dostępny opcjonalnie z 6-biegową DSG.

Passat TSI EcoFuel: doładowywany turbosprężarką i kompresorem silnik TSI EcoFuel, napędzany jest gazem ziemnym - pobił granicę 120 gram emisji dwutlenku węgla. Silnik tego modelu z mocą 110 kW / 150 KM ma dokładnie takie osiągi, jakich wymaga się od komfortowego, dużego samochodu, jakim jest Passat.

Prototyp: Touareg Hybrid z nowym silnikiem V6 TSI może holować przyczepę o masie 3,5 tony. Autozadebiutuje na rynku wraz z następną generacją Touarega.

Charakteryzuje się średnim zużyciem paliwa poniżej 9 litrów na 100 km i emisją dwutlenku węgla poniżej 210 g / km.

Przyszły Touareg Hybrid będzie napędzany nowym silnikiem V6 TSI – benzynowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem, doładowywanym mechaniczną sprężarką oraz silnikiem elektrycznym. Zastosowano w nim nową 8-biegową przekładnię automatyczną. W przyszłym Touaregu V6 TSI Hybrid Volkswagen zastosuje równoległy napęd hybrydowy.

Dynamiczny silnik V6 TSI w prototypie Touarega osiąga przy 5.500 obr. / min. moc 245 kW / 333 KM. Już od 3.000 obr. / min. uzyskuje on z pojemności 2.995 cm3 maksymalny moment obrotowy 440 Nm.

W nowym silniku V6 Volkswagen po raz pierwszy przenosi zasadę inteligentnego „downsizingu” (mniejsza pojemność, bezpośredni wtrysk benzyny i doładowanie) z cieszącej się uznaniem na całym świecie klasy czterocylindrowych TSI do grupy silników sześciocylindrowych.