Oba modele są prezentowane w Genewie tuż po ich debiucie, który miał miejsce podczas najważniejszego wydarzenia motoryzacyjnego w kraju, gdzie oba modele są produkowane – a więc podczas salonu samochodowego w Brukseli.
– Obu tym modelom nadaliśmy nowy wygląd i sprawiliśmy, że prezentują się jeszcze atrakcyjniej. Dziś to samochody jeszcze wyższej klasy. Jednak najistotniejsze zmiany pojawiły się w obszarach, które nie są widoczne dla oka. Ford S-MAX i Ford Galaxy są także pierwszymi naszymi modelami w Europie, które zostały wyposażone w jednostki napędowe należące do naszej „globalnej” rodziny benzynowych silników EcoBoost, które – dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa, turbodoładowaniu i innym nowoczesnym rozwiązaniom – charakteryzują się wyższą mocą i zapewniają lepsze osiągi, mimo mniejszej pojemności skokowej. Spalają przy tym mniej paliwa i emitują mniej CO2. A to dopiero początek nowości, które ujrzymy w Fordzie S-MAX i Fordzie Galaxy w wydaniu na 2010 rok – podkreśla John Fleming, prezesi dyrektor zarządzający Ford of Europe.
Są to także pierwsze samochody, które będzie można zamówić z zupełnie nowymi znacznie bardziej wydajnym benzynowym silnikiem Ford EcoBoost w wersji o pojemności 2,0 litrów. Jednostka ta dysponuje mocą 203 KM.
Obok wprowadzenia nowego silnika benzynowego, znacząco uatrakcyjniono ofertę jednostek wysokoprężnych dla odnowionych Fordów S-MAX i Galaxy. Unowocześniona rodzina silników Diesel Ford Duratorq TDCi o pojemności 2,0 litrów spełnia obecnie wymogi normy ekologicznej Euro 5 i po raz pierwszy pozwala na wybór jednej z trzech wersji o mocy 115, 140 oraz 163 KM.
Jako zupełna nowość w dużych modelach Forda, w ofercie pojawia się dwusprzęgłowa przekładnia Ford PowerShift, zapewniająca bardzo wysoki komfort zmiany biegów. Będzie ona standardowo współpracowała z silnikiem benzynowym EcoBoost. Natomiast w wersjach napędzanych jednym z dwóch silników Diesel Duratorq przekładnia Ford PowerShift będzie oferowana jako opcja na życzenie nabywcy.
Odnowione Fordy S-MAX i Galaxy zapowiadają wprowadzenie do gamy samochodów osobowych Forda kolejnych nowych zaawansowanych rozwiązań technicznych. Na uwagę zasługuje przede wszystkim system ostrzegający o pojawieniu się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy (Blind Spot Information System), oraz nowa, uruchamiana elektrycznie, blokada zamków tylnych drzwi zabezpieczająca przed ich otwarciem przez dzieci.
Starannie zaprojektowane zmiany zewnętrznej szaty nadwozia S-Maxa obejmują między innymi bardziej wydatne kontury maski silnika i całkowicie zmieniony pas przedni, dodatkowo zaakcentowane przez lepiej widoczną i wykończoną na wysoki połysk czarną dolną kratę wlotu powietrza w kształcie trapezu.
W odnowionym Fordzie S-MAX zmienił się także kształt tylnej części nadwozia: unoszone drzwi tyłu nadwozia zostały wyprofilowane w sposób bardziej dynamiczny, pas tylny biegnie nieco niżej, zaś tylne diodowe światła zespolone zachodzą daleko na boki nadwozia, akcentując bardziej „atletyczny” wizerunek samochodu. Z kolei pozioma satynowana listwa biegnąca między obu kloszami świateł tylnych i zaopatrzona w charakterystyczne wytłaczane logo S-MAX w oryginalny sposób podkreśla wrażenie, że mamy do czynienia z samochodem naprawdę wysokiej klasy.
Również odnowiony Ford Galaxy ma zmieniony przód nadwozia, który teraz jeszcze bardziej podkreśla wizerunek tego modelu jako pojazdu oferującego możliwość „podróżowania pierwszą klasą”. Dzięki tej i wielu innym mniejszym, lecz nie mniej znaczącym modyfikacjom jeszcze bardziej podkreślono rolę nowego Galaxy w gamie modeli Forda jako luksusowego, pełnowymiarowego siedmioosobowego minivana.
Nowy, staranniej wyprofilowany kształt maski silnika interesująco komponuje się z nowym pasem przednim, w którym uwagę zwraca bardziej śmiała i niżej umieszczona krata dolnego wlotu powietrza w kształcie trapezu, z dodatkowymi elementami stylistycznymi wykorzystującymi subtelnie nakreślone chromowane listwy. Wpływ stylistyki Kinetic Design widać także w kształcie nowych reflektorów przeciwmgielnych. Dodatkowym elementem odróżniającym optycznie wersje Ghia i Titanium są stylowe chromowane poprzeczki umieszczone na górnej kracie wlotu powietrza do silnika.
Zwieńczeniem linii dachu są nowe, integralne relingi w kolorze srebrnym. Natomiast w tylnej części uwagę zwracają standardowo dostępne charakterystyczne tylne światła zespolone wykorzystujące diody LED oraz pas tylny lakierowany w kolorze nadwozia.
W ślad za restylingiem nadwozia w obu modelach bardzo dużo uwagi poświęcono zmianom stylistycznym i poprawie jakości wykończenia wnętrza. W przypadku każdej wersji dobór wyposażenia i wykończenia jest dodatkowym elementem służącym dalszemu zróżnicowaniu i zindywidualizowaniu wnętrza w sposób pełniej odpowiadający indywidualnym gustom i wymaganiomposzczególnych grup potencjalnych nabywców.
W obu modelach w standardowym wyposażeniu przewidziano uniwersalny system FoldFlatSystem, umożliwiający przesuwanie i całkowite złożenie na płasko drugiego a także trzeciego (jeżeli jest w wyposażeniu danego samochodu) rzędu foteli.
W bogatszych wersjach Forda S-MAX pojawia się nowa wersja uniwersalnej konsoli nad przednią szybą z obszernymi schowkami, miejscem na okulary i lusterkiem pozwalającym obserwować dzieci jadące z tyłu.
Łatwiejsze stało się także ładowanie bagażu z tyłu dzięki nowej lampce umieszczonej po wewnętrznej stronie unoszonych drzwi tyłu nadwozia, która zaczyna się świecić w chwili ich otwarcia.
- Liczba całkowitych nowości, które wprowadziliśmy w odnowionych Fordach S-MAX i Galaxy w sferze stylistycznej, w dziedzinie silników i układu napędowego oraz w sferze wyposażenia jest tak duża, że w zasadzie moglibyśmy mówić, że są to dwa zupełnie nowe samochody. Nie ulega wątpliwości, że nasze dwa „flagowe” modele zasługują na tego rodzaju ulepszenia. Jesteśmy przekonani, że zmiany te ucieszą także naszych klientów – mówi Jörg Beyer, odpowiedzialny w Ford of Europe za gamę samochodów dużych i luksusowych.
W Fordach S-MAX i Galaxy po raz pierwszy wprowadzono jeszcze inne rozwiązania, które wcześniej były dostępne już w innych modelach Forda. Wśród nich są: kamera cofania pokazująca obraz z tyłu pojazdu, centralny zamek z kluczem elektronicznym Ford Keyless System oraz bardzo pozytywnie oceniany wlew paliwa Ford EasyFuel, w którym zrezygnowano z tradycyjnego korka.
- Oba te modele zapoczątkowały proces, który przyniósł zmianę sposobu postrzegania marki Ford przez potencjalnych nabywców. Oba też plasują się obecnie obok Forda Mondeo na najwyższych półkach w aktualnej ofercie europejskiej filii Forda. Z tego względu niezwykle ważny jest również fakt, iż oba te modele są zapowiedzią nowych kierunków i służą nam do wprowadzania wielu innowacyjnych rozwiązań, pod znakiem których przebiegać będzie kalendarz nowych premier Forda w 2010 roku – podsumowuje John Fleming.