Salon w Genewie był miejscem, gdzie amerykański koncern mógł zaprezentować swoje rozwiązania proponowane w markach Chrysler, Jeep, Dodge i RAM Truck już obecnie, albo w najbliższej przyszłości.

Aktywna skrzynka rozdzielcza i odłączany napęd osi przedniej. Te dwie niezależne technologie nie są oferowane łącznie przez żadnego innego producenta na świecie. Ich działanie polega na płynnym przełączaniu między napędami RWD i AWD bez udziału kierowcy i odłączaniu napędu przednich kół gdy nie jest potrzebny – w celu ograniczenia oporów tarcia. Pozwala to na zauważalną oszczędność paliwa (ok. 0,4 l / 100 km) przy optimum trakcji, osiągów i stabilności na drodze.

Tempomat adaptacyjny (ACC). System automatycznie zmniejsza zaprogramowaną prędkość jazdy w przypadku zbliżania się do innego pojazdu na tym samym pasie ruchu lub gdy inny samochód wjeżdża na pas ruchu przed nami. System powraca do zaprogramowanej prędkości gdy poprzedzające auto przyspiesza lub zmienia pas ruchu. ACC pozwala zachować odpowiedni dystans pomiędzy pojazdami – umożliwiając użytkowanie tempomatu w lekkim ruchu drogowym bez ciągłej zmiany ustawień.

Chill Zone. Wykorzystująca samochodowy system klimatyzacji chłodziarka może pomieścić cztery 500-mililitrowe butelki z napojami.

Bezstopniowa skrzynia przekładniowa (CVT2). Drugiej generacji przekładnia została skalibrowana pod kątem szybkiej reakcji na pedał przyspieszenia oraz precyzji pracy. Opcjonalna funkcja Auto Stick pozwala na manualną zmianę sześciu symulowanych skokowo przełożeń.

Bezstopniowa skrzynia przekładniowa z reduktorem (CVT2L). Działa identycznie jak CVT2, ma jednak przełożenie redukcyjne, które załącza się z chwilą aktywacji trybu ‘off-road’, umożliwiając zwiększoną dzielność off-roadową pojazdu.

Lampki oświetlenia podłoża przy wsiadaniu. Umieszczone są w obudowie lusterek zewnętrznych i sterowane (łącznie z oświetleniem wnętrza pojazdu) pilotem zamka centralnego. Służą do oświetlenia pobliskiego podłoża, by umożliwić wygodne, bezpieczne wsiadanie i wysiadanie z samochodu.

Elektronicznie sterowane sprzęgło osiowe (ECC). Sprzęgło elektromagnetyczne "on demand" przekazuje moc tylko na koła przednie pojazdu aż do chwili, gdy występuje potrzeba napędzania także i kół tylnych. Napęd 4WD stosowany jest także na nawierzchniach suchych przy prędkościach 40-105 km/h w warunkach bardziej dynamicznej jazdy. ECC w sposób samoczynny, bez udziału kierowcy zapewnia zwiększoną trakcję na podłożu zaśnieżonym lub oblodzonym oraz w innych trudniejszych warunkach pogodowych i drogowych.

Telewizja FLO TV. Chrysler Group LLC jest pierwszym w USA producentem motoryzacyjnym, który wraz z firmą FLO TV Auto Entertainment oferuje 20-kanałową samochodową telewizję mobilną. Każdy znajdzie tam coś dla siebie: sport amatorski i profesjonalny, programy informacyjne i dziecięce, sitcomy i ‘reality TV’ czy też filmy fabularne takich stacji jak CBS Mobile, CNBC, Comedy Central, Fox News, MSNBC, MTV, NBC 2 Go, Nickelodeon i inne. Telewizja mobilna FLO TV dostępna jest w pojazdach marki Chrysler, Jeep, Dodge i Ram jako opcja z katalogu Mopar.

Wskaźnik pracy w trybie oszczędnościowym. Jako jedna z funkcji centrum informacyjnego pojazdu EVIC w pojazdach napędzanych jednostką 5.7 HEMI® V-8 wskaźnik ten sygnalizuje, iż silnik pracuje w oszczędnym trybie czterocylindrowym systemu zmiennej pojemności czynnej (MDS). Niektóre pojazdy wyposażone są w sygnalizację świetlną „Eco”, która „podpowiada” jak eksploatować pojazd w sposób możliwie ekonomiczny – poprzez unikanie gwałtownych przyspieszeń, utrzymywanie stałej prędkości i płynne hamowanie.

System kontroli zjazdu HDC. Pozwala płynnie i w sposób kontrolowany zjeżdżać z wyboistych lub śliskich zboczy bez naciskania pedału hamulca; przyhamowując każde z kół oddzielnie system umożliwia samoczynne ograniczenie prędkości nawet na stromych spadkach wzniesień.

System wspomagający ruszanie pod górę HSA. Pomaga on płynnie ruszać pod górę, utrzymując ciśnienie w układzie hamulcowym przez krótką chwilę pomiędzy zwolnieniem pedału hamulca oraz naciśnięciem pedału przyspieszenia. HSA zmniejsza proporcjonalnie ciśnienie w układzie hamulcowym w miarę naciskania pedału przyspieszenia.

Podświetlenie przednich uchwytów na puszki/kubki. Zielono-błękitna poświata uchwytów (na podobieństwo podświetlenia konsoli centralnej) ułatwia ich odnalezienie podczas jazdy nocnej.

System zmiennej pojemności czynnej MDS. Pozwala na samoczynną i niezauważalną dla kierowcy zmianę pomiędzy ekonomicznym, czterocylindrowym trybem pracy silnika 5.7 HEMI® a trybem pracy ośmiocylindrowej, gdy niezbędna jest pełna moc V-8. Efektem jest optymalizacja zużycia paliwa bez uszczerbku dla osiągów pojazdu.

MusicGate Power. Wewnętrzny, odchylany na zewnątrz panel z dwoma głośnikami w tylnej klapie nadwozia – idealny podczas imprez plenerowych. Dostępny opcjonalnie dziewięciogłośnikowy system nagłaśniający Boston Acoustics klasy Premium z subwoofer obejmuje także dwa odchylane głośniki w klapie tylnej nadwozia.

Genewa 2010: komfort Chryslera dla Europy Foto: Auto Świat
Genewa 2010: komfort Chryslera dla Europy

Kamera podglądu cofania ParkView. Przekazuje szerokokątny widok najbliższej przestrzeni za pojazdem ułatwiając parkowanie tyłem oraz ewentualne sprzęganie przyczepy. Obraz pojawia się na wyświetlaczu systemu nawigacji z chwilą załączenia biegu wstecznego (Reverse).

Asystent parkowania tyłem Parksense. Wspomaga parkowanie tyłem wykrywając przeszkody na drodze cofania i podając sygnał dźwiękowy o zmiennym natężeniu. Zmienny sygnał świetlny widoczny jest w wewnętrznym lusterku wstecznym.

Dwu-ekranowy system video dla pasażerów z ekranem obrotowym. System video dla pasażerów drugiego i trzeciego rzędu siedzeń został wzbogacony o podsufitowy ekran obrotowy, umożliwiający oglądanie DVD także i pasażerom siedzącym tyłem do kierunku jazdy (w minivanach z systemem siedzeń Swivel ‘n Go). System VES Chryslera (Vehicle Entertainment System) składa się z dwóch odtwarzaczy DVD i ekranów LCD pracujących w różnych wariantach programowania i wyposażonych w porty przyłączeniowe dla gier i innych odtwarzaczy medialnych oraz gniazda wyjściowe video/audio, m.in. dla iPoda. Sterowanie funkcjami video może odbywać poprzez centrum multimedialne Uconnect Media Center na tablicy przyrządów, a system VES może niezależnie obsługiwać dwa różne ekrany DVD. Obrotowy ekran LCD dla pasażerów tylnych rzędów siedzeń dostępny jest w minivanach Chrysler Town & Country i Dodge Grand Caravan, system VES zaś – w samochodach Chrysler 300C, Sebring, Jeep Grand Cherokee i Commander, Dodge Charger, Journey, Avenger i Nitro oraz w pickupie Ram 1500.

Wyjmowana latarka LED. Umieszczona jest w gnieździe sufitowym przestrzeni bagażowej i służyć może jako wewnętrzna lampa oświetlenia albo poręczna latarka na zewnątrz pojazdu.

Selec-Trac II. Aktywny system stałego napędu 4WD, który potrafi przewidywać i zapobiegać poślizgowi kół. W idealnym do jazdy po drogach utwardzonych trybie „4WD Auto” system odpowiednio dostosowuje i rozdziela moment obrotowy pomiędzy osią przednią i tylną w zależności od bieżących warunków jazdy celem zapewnienia optimum trakcji. W trybie reduktora ”4WD Low” następuje 2,72-krotne podwyższenie dostępnego momentu obrotowego oraz zblokowanie sprzęgła osiowego, aby ułatwić pokonywanie stromizn, trudniejszego terenu albo podłoża o niskiej przyczepności.

SIRIUS Backseat TV. Umożliwia oglądanie programów stacji Nickelodeon, Disney Channel i Cartoon Network przy pomocy odbiornika oraz anteny satelitarnej na dachu pojazdu. Sam program pokazywany jest na ekranie VES (dla pasażerów tylnych siedzeń) a numer kanału, tytuł i klasyfikacja wiekowa – na wyświetlaczu konsoli centralnej. Podobnie odbywa się sterowanie funkcjami systemu. Telewizję SIRIUS Backseat TV można oglądać niezależnie od słuchania radia satelitarnego SIRIUS. Po przełączeniu selektora automatycznej skrzyni przekładniowej w położenie Park (tj. na postoju) programy telewizyjne na wyświetlaczu Uconnect Media Center może oglądać także kierowca i siedzący z przodu pasażer.

SIRIUS Satellite Radio. Pozwala użytkownikom pojazdów Chrysler, Dodge, Jeep i Ram odbierać ponad 120 kanałów muzycznych, rozrywkowych oraz informacyjnych na całym obszarze USA przez 24 godziny na dobę. Słuchacz ma do dyspozycji 60 kanałów muzycznych jakości CD bez przerw reklamowych i 60 kanałów sportowych, a także programy kulturalne i dziecięce oraz regionalne komunikaty drogowo-pogodowe. Wybór stacji jest równie łatwy jak strojenie radioodbiornika AM/FM, istnieje ponadto możliwość programowania ulubionych stacji oraz wyszukiwania programów według kategorii muzycznych lub typu kanału zgodnie ze wskazaniami na ekranie Media Center.

Plamoodporna tkanina siedzeń. Posiada trzy ważne zalety: nie przyjmuje zabrudzeń, nie chłonie obcych zapachów i ma własności anty-elektrostatyczne, a ponadto schnie po zamoczeniu szybciej niż tradycyjne tkaniny.

Sky-Slider. Jedyny w swoim rodzaju, pełnowymiarowy, otwierany dach miękki, który można odsuwać całkowicie lub częściowo od przodu albo od tyłu i pozostawić w dowolnej pozycji za jednym naciśnięciem przycisku. Powłoka dachu wykonana jest ze wzmocnionej, wodoodpornej tkaniny akrylowej (na wzór powłoki soft-topu w kabriolecie) i przesuwa się w prowadnicach ograniczających szumy powietrza. Mechanizm dachu samoczynnie zatrzymuje się i cofa podczas cyklu zamykania w razie wykrycia przeszkody (np. palców lub dłoni).

System stabilizacji toru jazdy przyczepy TCS. Ogranicza "zarzucanie" przyczepy i podnosi stateczność pojazdu holującego – w złych warunkach atmosferycznych i drogowych lub z powodu nieprawidłowego rozkładu ładunku przyczepy. Odpowiedni układ elektroniczny porównuje ruch pojazdu w stosunku do zamierzonego przez kierowcę kierunku jazdy i selektywnie przyhamowuje koła celem przeciwdziałania wpływu „zarzucania” przyczepy na stabilność pojazdu – aż do momentu odzyskania pełnej kontroli.

Uconnect Media Center. Wyposażone w ekran dotykowy i funkcję sterowania głosowego Media Center umożliwia stworzenie pokładowego „świata” multimedialnego według preferencji użytkownika – korzystając z iPoda, odtwarzacza MP3 via gniazdo przyłączeniowe „Aux”, telewizji mobilnej FLO TV oraz radia i telewizji satelitarnej SIRIUS. Media Center posiada port USB oraz dysk twardy (HDD) o pojemności 30 GB do przechowywania plików muzycznych, zdjęciowych oraz trzyminutowych wiadomości głosowych. Oprócz map nawigacji drogowej, HDD mieści ok. 2400 plików muzycznych – tj. ponad 150 godzin rozrywki.

UConnect Phone. Aktywowany głosowo wewnętrzny system komunikacji w pojeździe umożliwia dzięki bezprzewodowej łączności Bluetooth – swobodną rozmowę przez telefon komórkowy bez odrywania rąk od kierownicy i oczu od drogi. Wbudowana funkcja ‘sync’ książki telefonicznej pozwala automatycznie zapisywać nawet 1000 adresów i numerów telefonicznych, które można następnie wybierać wymawiając po prostu nazwę kontaktu.

Uconnect Web. Łącząc zalety Wi-Fi oraz łączności komórkowej w standardzie 3G Uconnect Web reprezentuje nowy poziom komunikacji bezprzewodowej i zapewnia niezwykle szybką transmisję danych. System ten przekształca pojazd w „hot spot” umożliwiający m.in. dostęp do Internetu, poczty elektronicznej, indywidualizowanej muzyki, gier online czy albumów fotograficznych. W ubiegłym roku znany instytut badań rynkowych The Good Housekeeping Research Institute przyznał systemowi Uconnect Web wyróżnienie VIP 2009 (za wybitną innowacyjność produktu).

Uconnect Navigation. Łączy funkcje GPS z mapą POI (miejsc godnych uwagi) oraz Voice Command, który w połączeniu z ekranem dotykowym umożliwia niezwykle łatwą i prostą obsługę. Voice Command potrafi rozpoznawać ponad 100.000 słów informacji adresowych, wprowadzanych do systemu nawigacji.

Voice Command. Dzięki zastosowaniu systemu łączności bezprzewodowej Bluetooth, Voice Command umożliwia inicjowanie i odbieranie połączeń przez telefon komórkowy bez odrywania rąk od kierownicy. Można także swobodnie wybierać stacje radiowe i satelitarne, punkty docelowe w samochodowym systemie nawigacji oraz nagrywać wiadomości głosowe. Voice Command rozpoznaje języki angielski, francuski oraz hiszpański i potrafi „uczyć” się nowych słów przy wprowadzaniu adresów.