Najnowszy pojazd badawczy marki z gwiazdą, prezentuje konkretne perspektywy dalszego rozwoju pojazdów klasy Premium. Podczas gdy poprzedni - F 700, zaprezentowany w 2007 r. na targach we Frankfurcie, z długością 5,18 m ucieleśniał zapowiedź luksusowej limuzyny przyszłości, wyraźnie krótszy model F 800 Style o długości 4,75 m jest zapowiedzią kierunku dalszego rozwoju limuzyny klasy wyższej.

Model F 800 Style przewyższa w przypadku rozstawu osi (2.924 mm) i szerokości (1.938 mm) poziom dzisiejszych limuzyn klasy wyższej. Komponenty szczególnie efektywnych i ekologicznych napędów alternatywnych –Plug-in Hybrid lub zasilania ogniwami paliwowymi – są rozmieszczone w komorze silnika i w przestrzeniach w podwoziu w taki sposób, żeby oszczędzać maksimum miejsca. Rezultat: niezwykle przestronne wnętrze i dużo miejsca nawet dla pięciu osób.

Wygląd zewnętrzny modelu F 800 Style jest ukształtowany przez długi rozstaw osi, krótkie zwisy nadwozia i elegancką, płynną linię dachu, zaczerpniętą z modeli coupé. Intrygująca linia boczna oraz harmonijne proporcje zapewniają sportowy i równocześnie zmysłowy wygląd, który dodaje unikalnego stylu oraz suwerenności.

Kolejną ważną cechą stylistyki modelu F 800 Style stanowią organicznie przetłoczone powierzchnie nadwozia. Zbiegają się one w wypukłe strefy przejściowe i są ograniczone precyzyjnymi, dynamicznymi liniami. W ten sposób powstają charakterystyczne linie, dzielące optycznie korpus pojazdu oraz wytwarzające emocjonujące napięcie.Wyraźna, przednia linia konturowa krawędzi bocznej wznosi się dynamicznie, a następnie schodzi w dół i zanika. Nadaje ona modelowi F 800 Style - w szarym metalicznym kolorze - interesujący wygląd, bez wrażenia agresywności. Linia dachu podkreśla wrażenie aerodynamiki tego coupé, mierzącego1,43 metra.

Widok z przodu pokazuje wariację znanego między innymi z nowego coupé Klasy E kształtu atrapy chłodnicy z centralną gwiazdą. <Innymi elementami kojarzącymi się z przyrodą są m.in. lusterka zewnętrzne w kształcie kropli wody, co wpływa korzystnie na aerodynamikę. Tak jak w przypadku Concept BlueZERO obudowy są częściowo przezroczyste i pokazują podświetlane wnętrze.Połączenie światłowodów i najnowocześniejszej technologii LED dodaje F 800 Style wyrazistego wyglądu. Reflektory wraz z szeroką atrapą chłodnicy i dużymi wlotami powietrza podkreślają dynamiczny wygląd najnowszego pojazdu badawczego. Reflektory przednie są podzielone na poszczególne segmenty dla świateł dziennych, kierunkowskazów i reflektorów głównych.

W nowoczesną technologię LED wyposażone są także tylne światła modelu. Umożliwia to połączenie podświetlenia z bezpośrednim strumieniem światła, co z kolei akcentuje unikalny widok tyłu F 800 Style w nocy.Powierzchnie z jasnego drewna podkreślają szlachetną atmosferę we wnętrzu pojazdu. Okładziny boczne powlekane tkaniną Alcantara tworzą optyczny kontrast z drewnem. W pobliżu słupków A są one utrzymane w jasnym beżu, który staje się stopniowo coraz ciemniejszy i zbiega się ze spójną, ciemną szarością z tyłu pojazdu. Kolejne akcenty stanowią charakterystyczne wzory w tylnych okładzinach drzwi.

Innowacyjne fotele o lekkiej konstrukcji składają się z magnezowych siedzisk oraz konstrukcji oparć z laminatu z włókien węglowych, na których rozciągnięte jest bardzo wytrzymałe poszycie. Siedzisko oklejone jest prawdziwym drewnem.

Elementy drewniane kokpitu, drzwi i konsoli środkowej zostały wykonane jako części z drewna warstwowego w technologii 3D z wkładkami aluminiowymi, które zwiększają znacząco bezpieczeństwo w razie zderzenia.Przykładem typowej harmonii formy i funkcjonalności w F 800 Style są drzwi tylne: podczas gdy drzwi przednie są przymocowane tradycyjnie do słupku A i otwierają się do przodu, tylne drzwi podczas otwierania przesuwają się do tyłu.

Zespół napędowy pojazdu składa się z silnika benzynowego V6 z wtryskiem bezpośrednim nowej generacji o mocy prawie 220 kW (300 KM) oraz modułu hybrydowego o mocy prawie 80 kW (109 KM), dzięki czemu do dyspozycji jest prawie 300 kW (409 KM) mocy całkowitej. Akumulatory litowo-jonowe o pojemności >10 kWh można ładować w stacjach przeznaczonych do ładowania lub za pośrednictwem domowych gniazdek elektrycznych.Dzięki mocnemu i o wysokim momencie obrotowym modułowi hybrydowemu F 800 Style może poruszać się po mieście wyłącznie z wykorzystaniem energii elektrycznej i nie emitując w ten sposób lokalnie spalin. Wysoki moment obrotowy już przy ruszaniu zapewnia także w przypadku trybu elektrycznego osiągi na poziomie silnika benzynowego V6. Zasięg elektryczny F 800 Style z napędem hybrydowym Plug-in Hybrid wynosi maksymalnie 30 kilometrów.

Wybrane dane F 800 Style z napędem hybrydowym Plug-in Hybrid
Dugość (mm) 4738
Szerokość (mm) 1938
Wysokość (mm) 1445
Rozstaw osi (mm) 2924
Pojemność bagażnika (l) 440
Klasa bezwładności (kg) 1700
Opony 215/45R20
Pojemność skokowa (l) 3,5
Moc znamionowa silnika benzynowego (kW/KM) prawie 220/300
Moc znamionowa silnika elektrycznego (kW/KM) prawie 80/109
Moc całkowita (kW/KM) prawie 300/409
Przyspieszenie 0–100 km/h (s) 4,8
Prędkość maksymalna (km/h) 250*
Elektr. prędkość maksymalna (km/h) 120*
Zużycie (l/100 km) 2,9**
Zasięg na napędzie elektrycznym (km) 30
Zasięg całkowity (km) prawie 700
Emisja CO2 (g/km) 68
Klasyfikacja emisji spalin EU 6
Pojemność energetyczna akumulatora litowo-jonowego (kWh) Batterie (kWh/kW) >10

*regulowana elektronicznie**Zużycie całkowite NEFZ, odpowiada 3,0 l oleju napędowego