Dzięki debiutowi futurystycznego samochodu koncepcyjnego, prezentacji Opla Ampery - pojazdu z napędem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu - jak również odświeżonej Corsie z ekonomicznymi silnikami, Opel zaprezentuje kierunek firmy w stronę umocnienia pozycji w motoryzacji przyjaznej środowisku.

Nowa Meriva

Meriva drugiej generacji oferuje inteligentną, przystępną cenowo elastyczność pokładową.

Zastosowany w niej system FlexSpace został dopracowany tak, aby korzystanie z niego uczynić jeszcze bardziej intuicyjnym i łatwym. W modelu wprowadzony został system FlexDoors, innowacyjnych drzwi tylnych otwieranych w kierunku przeciwnym do przednich, mający ułatwić wsiadanie do kabiny - premierowe rozwiązanie w produkcji masowej.

Ponadto nową Merivę cechuje większa przestrzeń transportowa, potęgowana dodatkowo przez rozwiązanie elastycznej konsoli środkowej, jak również unikalny dla Opla system FlexFix - zintegrowanego tylnego bagażnika rowerowego chowanego podobnie jak szuflada pod tylną przestrzenią ładunkową.

Genewa 2010: Opel  - jedna premiera, jedna wizja i dużo ecoFLEXibility Foto: Auto Świat
Genewa 2010: Opel - jedna premiera, jedna wizja i dużo ecoFLEXibility

Meriva wywodzi się z tej samej linii Opla, posiada jednak własną osobowość: Sylwetka typu monocab jest płynna, elegancka i dynamiczna. Załamująca charakterystyczna linia tylnej szyby podkreśla drzwi typu FlexDoors, a jednocześnie poprawia widoczność pasażerom siedzącym z tyłu, szczególnie dzieciom.

Szeroka gama jednostek napędowych uzupełniona została o silnik z turbodoładowaniem, zwiększającym efektywność jazdy. Oferta obejmuje silniki o mocy od 75 do 140 KM, w tym wyjątkowo ekonomiczną wersję ecoFLEX. Naturalnie Meriva sprzedawana będzie z jedną z 5- i 6-biegowych skrzyni biegów, jak również z automatyczną skrzynią sześciobiegową.

Samochód koncepcyjny

Opel po raz pierwszy przedstawi samochód koncepcyjny o cechach pożądanych przez firmę w jej dalszym rozwoju: „Połączenie wyraźnego, pięknego designu z niemiecką precyzją mające na celu sprostanie przyszłym wyzwaniom związanym z ochroną środowiska".

Połączenie designu, innowacji przyjaznych środowisku oraz alternatywnych źródeł napędu w tym wizjonerskim modelu stanowi dowód na to, iż nie jest konieczne poświęcenie wielkości i komfortu, aby pojazd był przyjazny środowisku.

Ampera: popis w Genewie

Kolejny punkt salonu w Genewie to Opel Ampera, pojazd z napędem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu. Produkcja pięciodrzwiowego, czteromiejscowego Opla Ampery zaplanowana została na drugie półrocze 2011 roku.

Ampera wywodzi się z linii Opli Astra i Insignia, Europejskiego Samochodu Roku 2009, wykorzystano w niej jednak przełomową technologię napędu elektrycznego o nazwie Voltec.

W przeciwieństwie do konwencjonalnych elektrycznych układów napędowych, Voltec wykorzystuje elektryczność jako podstawowe źródło napędu, a dopiero później benzynę do wytwarzania prądu. Pozwala to Amperze na przezwyciężenie wszelkich trudności związanych ze zwykle ograniczonym zasięgiem samochodów czysto elektrycznych.

Opel Ampera to zaledwie część misji Opla w kierunku zajęcia wiodącej w Europie pozycji na rynku napędów alternatywnych, wykorzystująca innowacyjne technologie i udostępniająca je za przystępną cenę.

Genewa 2010: Opel  - jedna premiera, jedna wizja i dużo ecoFLEXibility Foto: Auto Świat
Genewa 2010: Opel - jedna premiera, jedna wizja i dużo ecoFLEXibility

Nowa Corsa

Jedną z głównych zasad Opla jest uczynienie naszej atmosfery czystszą. W tym celu w nowej Corsie wprowadzono zmiany prowadzące do ograniczenia zużycia paliwa nawet o 13 procent, jednak bez negatywnego wpływu na moc i przyjemność płynącą z jazdy. Energetyczna Corsa to nie tylko pojazd ładny dla oka, ale gwarantujący również doskonałą jakość.

W niedawnym raporcie przygotowanym przez wiodącą europejską organizację techniczną DEKRA Opla Corsę uznano za samochód najlepszy w kategoriach jakościowych. W raporcie na rok 2010 Corsa otrzymała najniższy spośród wszystkich badanych pojazdów współczynnik awaryjności.

Nowa Corsa oferuje szeroką gamę silników benzynowych i wysokoprężnych o niskim poziomie emisji spalin, w tym model Corsa ecoFLEX z silnikiem 1,3 CDTI emitującym zaledwie 98 g CO2. Gama silników obejmuje szeroką ofertę silników benzynowych, od wersji podstawowej, 1-litrowej, 3-cylindrowej (48 kW/65 KM) po zastosowany w Corsie OPC silnik turbo o pojemności 1,6 litra (141 kW/192 KM).

Wśród silników wysokoprężnych znajdują się jednostki 1,3 i 1,7 CDTI o mocy od 55 kW/75 KM do 96 kW/130 KM zużywające poniżej 5 litrów paliwa na 100 kilometrów.