Całe stoisko firmy Peugeot w Genewie, włączając w to 28 modeli produkcyjnych, demonstracyjnych oraz koncepcyjnych, ma ilustrować cechy, które są motorem napędowym tych planów – nową strategię produktową, pozycję lidera rozwiązań pro-środowiskowych, nową stylistkę, nową ofertę rozwiązań transportowych oraz nową tożsamość wizualną.

Dzięki szerokiej gamie pojazdów, które łączą przyjemność jazdy z dbałością o środowisko, Peugeot – lider wśród francuskich producentów aut pod względem liczby zarejestrowanych nowych samochodów w 2009 roku – ma nadzieję dalszego zwiększenia sprzedaży.

Na salonie genewskim odbędzie się światowa premiera 5 by Peugeot, czyli modelu koncepcyjnego, którym Peugeot na nowo definiuje swoją rolę w świecie dużych samochodów klasy „touring", tworząc pojazd będący ilustracją połączenia segmentu M2 (dużych sedanów) oraz H ( pojazdów luksusowych).

Dzięki swym wymiarom (długość: 4,86 m), zrównoważonym proporcjom, niepowtarzalnemu charakterowi oraz elegancji i stylistycznej dynamice, 5 by Peugeot zaspokaja rosnący popyt na jakość, osiągi i nowoczesność, których oczekują nabywcy dużych, luksusowych sedanów.

Model ten jest przyjazny środowisku. 5 by Peugeot wykorzystuje hybrydową technologię wysokoprężną HYbrid4: 147 kW (200 KM), napęd na cztery koła, emisja CO2 na poziomie 99 g/km oraz spalanie 3,8 litra / 100 km (lub 0 w trybie elektrycznym).

Nowy model 408

Genewa 2010: Peugeot - 28 modeli, nowe koncepcje i systemy Foto: Auto Świat
Genewa 2010: Peugeot - 28 modeli, nowe koncepcje i systemy

408, który zostanie zaprezentowany europejskim klientom w Genewie, 8 kwietnia zadebiutuje w Chinach i będzie sukcesywnie wprowadzany do sprzedaży na innych światowych rynkach.

Tradycyjny sedan o zrównoważonej i eleganckiej linii nadwozia został zaprojektowany przez zespoły konstruktorskie firmy Peugeot w Europie i Chinach. Dong Feng Peugeot 408 to zdecydowany krok naprzód w ofensywie na największy rynek motoryzacyjny świata.

Celem jest 100000 sztuk w 12 miesięcy. Model 408 pozwoli firmie Peugeot na umocnienie swojej pozycji na rynku chińskim, gdzie już w 2009 roku firma sprzedała rekordową liczbę 112000 samochodów.

Założenia tej dwutorowej ofensywy – na rynkach kluczowych i nowych terytoriach – przewidują, iż firma Peugeot w latach 2010-2012 wprowadzi na rynek 14 nowych modeli.

Lider rozwiązań pro-środowiskowych

Sprostanie temu wyzwaniu to jedna z największych ambicji koncernu Peugeot. Przez dziesięć lat firma, jako pionier technologii filtrów cząstek stałych (FAP), wykorzystała to rozwiązanie w blisko 2,3 milionach swych pojazdów z silnikami HDi.

Obecnie 50 % pojazdów marki Peugeot sprzedanych w Europie – podobnie jak cztery niskoemisyjne pojazdy, które zostaną zaprezentowane na Salonie Genewskim – emituje mniej niż 130 g CO2 na kilometr.

Frma Peugeot zorganizowała zawody Peugeot Eco Cup, czyli pierwszy europejski konkurs eco-drivingu, w którym 72 zespoły z 18 krajów europejskich w „ekonomicznym stylu” pokonają ściśle wytyczoną, 1000-kilometrową trasę z Paryża do Genewy. Zawodnicy pojadą czterema modelami z silnikami HDi (207, 308, 3008, 5008).

2-go marca na stoisku firmy Peugeot w Genewie cztery zwycięskie drużyny otrzymają kluczyki do czterech samochodów.

Peugeot nieustannie udoskonala swe jednostki spalinowe pod względem ich wydajności. Tym razem konstruktorzy koncernu stworzyli nowy, mały, trzycylindrowy silnik benzynowy.

Genewa 2010: Peugeot - 28 modeli, nowe koncepcje i systemy Foto: Auto Świat
Genewa 2010: Peugeot - 28 modeli, nowe koncepcje i systemy

Firma Peugeot już rozpoczęła sprzedaż modelu iOn. Podpisano dwie umowy z działającymi na rynku europejskim firmami Veolia i Greenwheels, oparte na listach intencyjnych i dotyczące dostawy modelu iOn.

Przedstawiciele Peugeot podjęli także decyzję o przyłączeniu się do projektu European EVA (Electric Vehicles for Advanced Cities). Napęd mikro-hybrydowy, bezie dostępny od roku 2011 z systemem e-HDi (umożliwi w cyklu miejskim ograniczenie spalania i emisji substancji szkodliwych do 15 %). Natomiast napęd hybrydowy zadebiutuje na początku 2011 roku w modelu 3008 HYbrid4 - będzie to prawdopodobniepierwszy na świecie seryjnie produkowany pojazd hybrydowym z jednostką wysokoprężną.

SR1 – manifest stylistyczny

Pojazd koncepcyjny SR1 to najbardziej wyrazista i najczystsza postać przyszłościowej stylistyki firmy Peugeot.

Tradycyjny, ale pełen zaawansowanej technologii, wyrazisty i jednocześnie oszczędny pojazd opiera swój urok na grze kontrastów, co widać wyraźnie w trzyosobowym wnętrzu, gdzie przetarta tapicerka skórzana i drewno dekoracyjne płynnie łączą się z materiałami „high tech”, takimi jak nikiel i satynowy chrom, a cyfrowe wyświetlacze idealnie współgrają z tradycyjnymi analogowymi.

Zastosowanie benzynowej technologii HYbrid4 sprawia, że specyfikacja techniczna modelu Peugeot SR1 idzie w parze z nowatorską stylistyką: 230 kW (313 KM), emisja CO2 na poziomie zaledwie 119 g/km (0 w trybie elektrycznym), napęd na cztery koła oraz wszystkie cztery koła skrętne...

Nowa mobilność - zawsze o krok przed innymi

Genewa 2010: Peugeot - 28 modeli, nowe koncepcje i systemy Foto: Auto Świat
Genewa 2010: Peugeot - 28 modeli, nowe koncepcje i systemy

Peugeot to jedyny producent z branży motoryzacyjnej, który oferuje kompleksową, globalną ofertę rozwiązań transportowych – samochody osobowe, pojazdy użytkowe, skutery oraz rowery, a także rozległą ofertę serwisową.

Firma postanowiła wdrożyć ambitny projekt Mu by Peugeot – oryginalną i nowatorską ofertę, która pozwala klientowi wybierać usługi transportowe niczym dania z karty.

Oferta ta skierowana jest do każdego, bowiem nie ma znaczenia czy dany klient posiada własny pojazd i czy jest to pojazd marki Peugeot. Dostęp do szeregu usług transportowych – samochodów osobowych, pojazdów użytkowych, skuterów, rowerów oraz akcesoriów – można uzyskać na zasadzie sprzedaży przedpłaconej, przy pomocy karty pre-paid, którą można doładowywać online.

Po sukcesie we Francji, w pierwszej połowie 2010 roku projekt Mu by Peugeot zostanie wprowadzony w kilku europejskich stolicach (w Paryżu, Berlinie, Brukseli, Londynie, Madrycie, Rzymie…).

Usługa zgłoszenia alarmowego - odferowany już od 2003 roku system Peugeot Connect SOS - zostanie rozbudowany dzięki jednostce lokalizującej, w jaką niedługo będą wyposażane modele 207 i 308, anastępnie wszystkie wersje RCZ.