Sercem auta jest sześciocylindrowy silnik typu bokser z dwoma turbosprężarkami ze zmienną geometrią turbiny, którego moc w porównaniu z 911 Turbo została zwiększona o 30 KM - do 530 KM (390 kW). Maksymalny moment obrotowy wynosi aż 700 Nm. Ponadto wersja ta wyposażona jest seryjnie we wszystkie najnowocześniejsze rozwiązania, które dla standardowej wersji 911 Turbo dostępne są jako opcja.Mimo znacznego wzrostu mocy i dynamiki, 911 Turbo S zużywa 11,4 litra paliwa na 100 kilometrów (dokładnie tyle, ile Porsche 911 Turbo), co czyni je najbardziej efektywnym samochodem sportowym w swojej klasie.
Porsche 911 Turbo S jest dostępne wyłącznie z siedmiobiegową dwusprzęgłową przekładnią Porsche (PDK), która przenosi moment obrotowy na wszystkie koła poprzez Porsche Traction Management (PTM). Bezpieczeństwo jazdy na jeszcze wyższym niż dotąd poziomie zapewnia dynamiczne zawieszenie silnika i Porsche Torque Vectoring (PTV) wraz z mechaniczną blokadą poprzeczną tylnej osi. W połączeniu z Launch Controll, wchodzącym w skład fabrycznie montowanego pakietu Sport Chrono Turbo, 911 Turbo S przyspiesza od zera do 100 km/h w 3,3 sekundy, a od zera do 200 km/h w 10,8 sekundy.Prędkość maksymalna auta wynosi 315 km/h. Doskonałą skuteczność hamowania zapewniająlekkie ceramiczne hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).Wyposażenie seryjne – w tym dynamiczne światła doświetlające zakręty, 19-calowe koła o stylistyce RS Spyderz centralną śrubą mocującą, trójramienna sportowa kierownica z przełącznikami łopatkowymi, adaptacyjne fotele sportowe, tempomat, zmieniarka płyt CD/DVD oraz ekskluzywna, dwukolorowa tapicerka skórzana w kolorach Black/Crema lub Black/Titanium Blue – dodatkowo podkreśla wyjątkowość tej pierwszej od 5 lat 911-tki w wersji Turbo S.Nowe Porsche 911 Turbo Sw wersji coupé oraz kabriolet będzie dostępne w salonach od maja 2010 roku.