Jego atrakcyjna stylistyka łączy w sobie elegancję coupe z doznaniami, jakie oferuje kabriolet. Wykorzystując atuty, które złożyły się na sukces jego poprzednika – duży, składany, szklany dach i szeroką gamę użytecznych elementów wyposażenia – Megane Coupe - Cabriolet oferuje klientom znacznie więcej, choćby szeroki wybór jednostek napędowych, w tym silnik najnowszej generacji z automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem EDC (Efficient Dual Clutch).
Nowe Renault jest produkowane w zakładzie Renault w Douai (Francja), równolegle z modelami Scenic i Grand Scenic. Pozwoliło to na wykorzystanie wiedzy technicznej zgromadzonej od momentu uruchomienia programu Megane oraz doświadczenia w zakresie montażu poprzedniej generacji Megane Coupe - Cabriolet.
Samochódzostanie wprowadzony do sprzedaży wiosną 2010 roku. Na polskim rynku model ten jest spodziewany na początku czerwca.
Nadwozie
Model o eleganckim wyglądzie wyróżnia się wielkim, przeszklonym dachem.
Dzięki temu samochód - niezależnie od tego czy dach jest złożony czy nie - praktycznie zawsze przypomina kabriolet...
Szklany dach w połączeniu z ozdobną listwą w kolorze matowego chromu, poprowadzoną dookoła przedniej szyby i wokół boków nadwozia, to znamiona luksusu, przywołujące na myśl świat legendarnych kabrioletów. Dzięki zastosowaniu charakterystycznych światłowodów i świateł stop − tylne światła w kolorze ciemnej czerwieni stanowią znak rozpoznawczy nowego Coupe - Cabriolet.
Design wnętrza jest elegancki i wyrafinowany dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów, a także dzięki odpowiednio dobranej kolorystyce skórzanej tapicerki siedzeń (ciemnografitowej, jasnobeżowej lub dwukolorowej grafitowo-czerwonej). Siedzenia zapewniają pewne trzymanie boczne, a charakterystyczne dla Coupe-Cabrioletu panele drzwi dodają całości wnętrza elegancji.
Elegancki i praktyczny
Sztywny, szklany, składany dach jest montowany seryjnie. Powierzchnia przeszklona wynosi 0,47 m² (najlepszy wynik w segmencie). Zapewnia on znakomite doświetlenie kabiny i równocześnie komfort akustyczny i termiczny.
Dwuczęściowy dach jest składany przez całkowicie automatyczny elektrohydrauliczny mechanizm. Kierowca może złożyć dach naciśnięciem jednego przycisku – dach składa się w21 sekund. Dostęp do wnętrza jest ułatwiony dzięki przesunięciu o 10 cm słupka przedniej szyby w stosunku do modelu Megane II Coupe - Cabriolet.
Nowe Renault jest seryjnie wyposażone w stałą osłonę – szybę przeciwwiatrową zamontowaną za zagłówkami na tylnej kanapie (co stanowi unikalne rozwiązanie w tym segmencie). Pozwala to na wygodne podróżowanie czterem osobom z prędkością do 90 km / h. Specjalna siatka montowana za przednimi fotelami chroni przed turbulencjami kierowcę i pasażera, niezależnie od prędkości.
Wnętrze
Miejsce kierowcy charakteryzuje się starannie dopracowaną ergonomią rozwiązań znanych z modeli Megane i Megane Coupe: elementy sterowania są rozmieszczone ergonomicznie, fotel kierowcy jest regulowany w dwóch płaszczyznach (wysokość - w zakresie 70 mm i wzdłużnie - w zakresie 240 mm) i posiada pamięć ustawień, kierownica posiada regulację w dwóch płaszczyznach (głębokość - w zakresie 45 mm i wysokość - w zakresie 5°).
Prowadzenie
Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet prowadzi się równie precyzyjnie co Megane hatchback i Megane Coupe.
Przednie zawieszenie typu McPherson jest połączone z widlastą ramą podsilnikową, ograniczającą boczne przemieszczenia ramy silnika względem podwozia. Sztywność układu w kierunku poprzecznym jest trzykrotnie większa w porównaniu do modelu poprzedniej generacji.
Zastosowana w tylnym zawieszeniu oś sprężysta o przekroju zamkniętym jest bardziej odporna na działanie sił skrętnych, a równocześnie zmniejsza masę pojazdu.
Nowe, zmienne, elektryczne wspomaganie kierownicy zapewnia większą dynamikę i reaktywność pojazdu przy równoczesnym podniesieniu poziomu komfortu prowadzenia dzięki lepszemu wyczuciu drogi.
W porównaniu do Megane II Coupe-Cabriolet, odporność nadwozia na działanie sił skrętnych została zwiększona o 80 % aby ją dostosować do sztywności przedniego i tylnego zawieszenia oraz zwiększyć precyzję zachowania się auta na drodze, zarówno w konfiguracji kabrioletu, jak i coupe.
Silniki
W zakresie silników, oferta Nowego Renault Megane Coupe-Cabriolet obejmuje siedem jednostek napędowych benzynowych i wysokoprężnych (w zależności od kraju).
Oferta silników benzynowych obejmuje (w zależności od kraju): 1.6 16V 110 współpracujący z 6-biegową skrzynią mechaniczną; 1.4 16V TCe 130 - Turbo Control Efficiency, również montowany z 6-biegową skrzynią mechaniczną; 2.0 16V 140 oferowany z nową, bezstopniową skrzynią biegów CVT, zwiększającą poziom komfortu prowadzenia dzięki wyeliminowaniu szarpnięć występujących przy zmianie biegów podczas przyspieszania.
Oferta silników wysokoprężnych obejmuje jednostki napędowe Euro 5 (w zależności od kraju): 1.5 dCi 110 FAP oferowany z nową, automatyczną, sześcioprzełożeniową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem EDC - Efficient Dual Clutch (patrz: informacja w ramce) lub z 6-biegową skrzynią mechaniczną; 1.9 dCi 130 FAP współpracujący z 6-biegową skrzynią mechaniczną; 2.0 dCi 160 FAP również dostępny z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
Automatyczna skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Automatyczna, 6-biegowa skrzynia EDC (Efficient Dual Clutch) z podwójnym sprzęgłem ma wpływ na przyjemności prowadzenia i poszanowania środowiska. Skrzynia ta, oparta na technologii podwójnego sprzęgła Dual Clutch Transmission, stanowi prawdziwy przełom w stosunku do klasycznych automatycznych skrzyń biegów dzięki emisji CO2 i zużyciu paliwa na poziomie porównywalnym z samochodami wyposażonymi w mechaniczne skrzynie biegów, szybkiej i płynnej, automatycznej zmianie przełożeń oraz natychmiastowym reakcjom pojazdu na polecenia kierowcy.
Bezpieczeństwo
W samochodzie wykorzystane zostało bogate doświadczenie Renault w dziedzinie bezpieczeństwa. Podobnie jak cała gama Megane, Nowe Megane Coupe - Cabriolet stanowi wzór pod względem bezpieczeństwa czynnego i biernego.
Oferta obejmuje liczne elementy wyposażenia pomagające kierowcy w reagowaniu z wyprzedzeniem na zagrożenia pojawiające się na drodze.
Auto jest wyposażone we wszystkie systemy wspomagania prowadzenia: ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania EBD, układ wspomagania nagłego hamowania AFU czy elektroniczny korektor toru jazdy ESC z funkcją kontroli podsterowności.
W zakresie bezpieczeństwa biernego Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet dysponuje nadwoziem ze strefami kontrolowanego zgniotu, które dzięki swojej konstrukcji i wzmocnieniom usytuowanym w słupkach przedniej szyby, bokach nadwozia, progach oraz podłodze chroni wnętrze kabiny w przypadku wywrotki.
Ponadto: pirotechnicznymi pałąkami przeciwkapotażowymi, wysuwającymi się automatycznie z chwilą wykrycia przez specjalne czujniki ryzyka wywrócenia się pojazdu, pasami bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia, czołowymi poduszkami powietrznymi dostosowującymi się do siły zderzenia, bocznymi, dwukomorowymi poduszkami powietrznymi chroniącymi głowę, klatkę piersiową i miednicę, zamontowanymi w siedziskach przednich foteli poduszkami zapobiegającymi zjawisku nurkowania, czujnikami zderzenia bocznego, zagłówkami chroniącymi okolice szyi przed skutkami zderzenia tylnego oraz systemem mocowania fotelików dziecięcych Isofix na tylnych siedzeniach.
Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet zostanie zaprezentowane podczas tegorocznej edycji Salonu Samochodowego w Genewie (4 - 14 marca). Będzie on równocześnie eksponowany w Atelier Renault („L’Atelier”, Pola Elizejskie 53) w Paryżu.