Seat zaoferuje Ibizę ST w sześciu wersjach silnikowych, z szerokim wyborem wyposażenia i ciekawymi rozwiązaniami technicznymi. Premierę rynkową zaplanowano na początek lata.

Projektanci z SEAT Design nadali funkcjonalnej koncepcji Ibizy ST kształty zgodne z typowym dla marki stylem. Mimo nadwozia kombi i pojemnego bagażnika samochód zachowuje młodzieńczy i sportowy charakter Ibizy.

Płaszczyznę dachu przedłużono do tyłu, tylny zwis perfekcyjnie harmonizuje z profilem nadwozia, a zwarta linia błotników podkreśla muskularne proporcje. Z przodu zachowano charakterystyczną dla SEAT-a „koncepcję strzały”, natomiast tył otrzymał nowy wygląd, głównie za sprawą dzielonych kloszy reflektorów.

Genewa 2010: Seat - nowy model Ibiza ST Foto: Auto Świat
Genewa 2010: Seat - nowy model Ibiza ST

Mierząca 4,23 metra Ibiza ST jest o 18 centymetrów dłuższa od wersji hatchback. Dzięki temu zyskała pojemniejszy bagażnik. Podstawowa pojemność 430 litrów już jest imponująca, ale można ją jeszcze zwiększyć składając dzieloną tylną kanapę. Konstruktorzy zwrócili szczególną uwagę na optymalną szerokość i niską dolną krawędź bagażnika.

Całe nadwozie charakteryzuje się taką samą sztywnością, jak inne modele Seata.

Wnętrze Ibizy ST jest imponująco przestronne. Jednym z atutów auta jestjego wysoka jakość. Projektanci i konstruktorzy zadbali o najdrobniejsze szczegóły. Każdy element jest funkcjonalny, praktyczny i starannie wykonany, o czym świadczy wysoka jakość materiałów i precyzja montażu.

Sportowy klimat panuje także w kokpicie. Okrągłe kratki wentylacyjne i krótka dźwignia zmiany biegów – wnętrze Ibizy ST ma ten sam wyrazisty charakter co sylwetka pojazdu.

Genewa 2010: Seat - nowy model Ibiza ST Foto: Auto Świat
Genewa 2010: Seat - nowy model Ibiza ST

Sportowa dynamika i wysoka efektywność to zasługa nowoczesnych jednostek napędowych - trzech silników benzynowych i trzech diesli TDI z common rail.

Cztery z sześciu silników wyposażone są w bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie. Silniki rozwijają moc od 51 do 77 kW (70 do 105 KM). Na szczególną uwagę zasługują wyjątkowo efektywne jednostki 1.2 TDI i 1.2 TSI.

Gwarancję zwinności i dynamiki daje także precyzyjne i bezpieczne podwozie.

Wszystkie te atuty, wraz z bogatym wyposażeniem trzech wersji wykończenia (Reference, Style i Sport), a także długą listą zaawansowanych technicznie opcji, takich jak dwusprzęgłowa przekładnia DSG, mają przynieść sukces modelowi w segmencie małych kombi...