QX30 zachował cechy stylistyczne zastosowane w modelu koncepcyjnym, czyli bardzo odważne przetłoczenia blach, unikalną sylwetkę crossovera oraz asymetryczną kabinę. Opracowano go w zgodzie z nową filozofią rozwoju produktu, jeszcze wyraźniej podporządkowaną stylistyce.
Nowy model cechuje nie tylko efektowny wygląd, ale też wyższa pozycja jazdy, jakość prowadzenia budująca zaufanie kierowcy, a także „wszędobylski” charakter auta. QX30 dostępny jest z inteligentnym systemem napędu na wszystkie koła. W efekcie samochód znakomicie radzi sobie zarówno na ulicach metropolii czy podmiejskich szosach, jak i na krętych drogach wiejskich. I to w każdych warunkach pogodowych.
Wobec ostatnich sukcesów handlowych Infiniti i rekordowego wzrostu sprzedaży, obecna ofensywa produktowa spowoduje dalsze wzmocnienie pozycji marki w skali światowej. Crossover QX30 dołącza do nowej rodziny kompaktowych samochodów klasy premium we właściwym czasie i będzie poszerzeniem naszej oferty dla nowych klientów na całymświecie.” - powiedział Roland Krueger, prezes Infiniti.
Infiniti wprowadza nowy model mocno oparty na znakomicie przyjętym koncepcie, w szczególnym dla siebie czasie.
Wraz z Q30, który zadebiutował we wrześniu 2015 r. podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie nad Menem, QX30 będzie odgrywał istotną rolę w realizacji obietnicy marki − oferowania klientom szerszego asortymentu produktów premium. Model ma także przyczyni się do dalszego wzrostu sprzedaży w skali globalnej.
Rok 2015 był dla Infiniti rekordowy. Marka sprzedała na świecie 215 250 samochodów, co oznacza wzrost o 16% w porównaniu z rokiem 2014. W Europie Zachodniej sprzedaż wzrosła o 45%, do 7 000 aut.
Na Bliskim Wschodzie klienci kupili ponad 8 300 samochodów, co oznacza wzrost o 18 % w stosunku do roku 2014 roku i czyni Infiniti jedną z najszybciej rozwijających się marek w regionie QX30, inaugurujący nową kategorię aut w klasie premium, będzie bardzo mocnym punktem Infiniti w realizacji celów marki na kluczowych rynkach na całym świecie.
Model będzie produkowany w nowej części zakładów w brytyjskim Sunderland, poszerzając paletę aut Infiniti wytwarzanych w Europie.
Sprostanie wysokim wymaganiom jakościowym niezbędnym przy produkcji samochodów klasy premium wymagało poniesienia znacznych nakładów inwestycyjnych oraz zatrudnienia wysoko wykwalifikowanych kadr. W rozbudowę fabryki o ponad 25 tys. m kw. i nowoczesne wyposażenie zainwestowano 350 mln euro. Utworzono ponad trzysta nowych miejsc pracy, a około cztery tysiące pracowników zostało objętych bezprecedensowym programem szkoleniowym.
Infiniti kieruje QX30 do nowej generacji nabywców klasy premium. Segment crossoverów tej klasy jest obecnie na całym świecie jednym z najszybciej rozwijających się segmentów rynku. Przedstawiciele generacji X i Y będą od roku 2020 stanowili większość nabywców w tym segmencie.
Wypełniając lukę pomiędzy kompaktowymi samochodami rywali, a większymi crossoverami, QX30 zajmie na rynku wyjątkową pozycję. Właściwa crossoverom wszechstronność rozciąga się w przypadku Q30 od stylistyki, przez szeroki zakres komfortu, wygody i bezpieczeństwa, aż po cechy dynamiczne, takie jak choćby inteligentny napęd na wszystkie koła. Podwyższony w stosunku do Q30 prześwit oraz własności układu napędowego podnoszą poziom zaufania kierowcy do samochodu.
QX30 ma prześwit większy o 30 mm od Q30 Premium i o 45 mm od Q30 Sport. W jego seryjnym wyposażeniu ujęto m.in. satynowane, chromowe relingi dachowe, co jeszcze bardziej podkreśla jego charakter i formę, a zarazem zwiększa funkcjonalność. Poszerzenie nadkoli QX30 nakładkami, zwiększyło szerokość auta niby tylko o 5 mm, za to znacząco przydało mu wyglądu crossovera gotowego podejmować różnorodne wyzwania.
Podobnie jak w przypadku Q30, wyraziste przetłoczenia nadwozia, współtworzące pełne siły powierzchnie boczne, każą spojrzeć na QX30 jak na emocjonalne wyznanie ujęte w nowe dynamiczne formy. Grill o dwóch łukach i trójwymiarowej siatce wyewoluował z rozwiązania stylistycznego zastosowanego w Q30. Płynnie łączy się w organiczny kształt z lampami głównymi. Charakterystyczne linie ciągną się od wyoblonej maski poprzez błotniki i burty, aż po mocne barki. Efekt wizualny jest dalece różny od prostych, „mechanicznych” linii, znanych z konkurencyjnych modeli, przywołuje bowiem skojarzenie z mięśniami naprężonymi pod skórą. Typowy dla Infiniti tylny słupek dopełnia dzieła, podkreślając swą charakterystyczną linią dynamikę ruchu, nawet gdy auto stoi.
Podwyższona pozycja za kierownicą dodaje prowadzącemu pewności siebie, doskonale wpisując się we wszechstronny charakter samochodu. Całkowita wysokość nadwozia – 1530 mm z relingami w standardzie – a także smukłość przednich słupków, przyczyniają się do lepszej niż w autach konkurencyjnych widoczności w przód. Wsiadanie i wysiadanie ułatwia natomiast wyższe położenie siedzisk (punkt biodrowy: 1324 mm).
Wśród innych cech wyglądu zewnętrznego warto wskazać – opracowane na nowo – przedni i tylny zderzak, ziarninowane progi dla podkreślenia gotowości do podboju świata, a także satynowany chrom na elementach wykończeniowych karoserii. Wszystkie te elementy stanowią znakomite tło dla metalizowanego lakieru klasy premium.
W porównaniu z Q30, układ jezdny QX30 otrzymał unikatowe nastawy, zapewniające komfort i pewność jazdy mimo zwiększenia prześwitu i podniesienia środka ciężkości. Zespoły zajmujące się projektowaniem i regulacją układu jezdnego oraz prowadzenia QX30 intensywnie pracowały, by jego charakterystyka dynamiczna była najwłaściwsza dla samochodu stanowiącego pomost między kompaktami i crossoverami. Sprężyny i tylny stabilizator są sztywniejsze, co pomogło w uzyskaniu zawieszenia bez skłonności do bujania. Jednak mimo zwiększenia sztywności sprężyn, przeciwdziałającej efektom podniesienia środka ciężkości, wprowadzone do układu jezdnego modyfikacje zapewniają wysoki komfort resorowania przy każdej prędkości i na każdej nawierzchni.
QX30 jest wyposażony w inteligentny system napędu czterech kół. Układ przeniesienia napędu może dostarczyć do 50% mocy i momentu obrotowego na tylną oś auta, by zapewnić trakcję na śliskim podłożu i w niekorzystnych warunkach pogodowych, poprawiając kontrolę i pewność prowadzenia. Gdy na przykład jedno z kół zacznie buksować w wyniku utraty przyczepności, system powstrzyma buksowanie w pożądanym stopniu wyhamowując koło, a siła napędowa zostanie przekierowana na koła o lepszej przyczepności, co zapewni utrzymanie pełni kontroli. W połączeniu ze zwiększonym prześwitem, zespół napędowy QX30 jest gotów podjąć wyzwanie jazdy w każdych warunkach.
Inną dostępną opcją jest siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów. Przekładnia ta dokonuje inteligentnej preselekcji biegów tak, by kolejne przełożenie zawsze było gotowe do załączenia. Kontrolę przełożeń według własnego uznania umożliwia zaś kierowcy tryb manualny. Przekładnia zapewnia przeniesienie napędu bez przerw niezależnie od załączonego biegu i prędkości jazdy.
Klienci będą mieć wybór między mocnymi i oszczędnymi silnikami wysokoprężnymi a turbodoładowanymi jednostkami benzynowymi. Informacje dotyczące oferowanych na poszczególne rynki wersji będą dostępne w okresie bezpośrednio poprzedzającym wprowadzenie auta do sprzedaży.
Dzięki całej palecie systemów aktywnej ochrony i wsparcia w unikaniu niebezpieczeństw, QX30 zaliczać się będzie do najbezpieczniejszych aut w swojej klasie, zatem przyjemności z jazdy towarzyszyć będzie maksymalna ochrona pasażerów. System monitorowania otoczenia z wykrywaniem ruchomych obiektów i automatycznym wsparciem parkowania sprawia, że QX30 będzie też najłatwiejszym do parkowania samochodem w segmencie.
Ceniony system multimedialny Infiniti InTouch wprowadzony po raz pierwszy w pionierskim modelu Q50, w QX30 rozwinięto i usprawniono. Sterowanie dotykowe poprzez 7-calowy ekran HMI jest teraz jeszcze wygodniejsze i bardziej intuicyjne. Z systemem InTouch współdziała system sterowania głosem, pozwalający za pośrednictwem komend głosowych sterować systemami audio i nawigacji.
Infiniti QX30 premium active crossover wejdzie do sprzedaży na wybranych rynkach w drugiej połowie 2016 roku.