Wielu producentów już pokazało pierwsze zdjęcia swoich najnowszych modelu, które zadebiutują w Genewie. Ale, tak jak przykładowo powracający na salony Borgward, swój nowy model po raz pierwszy pokaże dopiero na genewskim stoisku.
Czy można spodziewać się wielkich niespodzianek? Zapewne wśród największych premier salonu należy wymienić takie premiery jak m.in. Volvo V90, Seat Ateca, Maserati Levante, Megane Sport Tourer.
Tradycyjnie nie zabraknie futurystycznych konceptów jak m.in. Opel GT Concept czy Skoda VisionS.
Zapraszamy do naszej galerii, która będzie aktualizowana.
Galeria zdjęć
Niektóre premiery już znamy, ale pozostała jeszcze część, którą poznamy dopiero w pierwszym dniu prasowym międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie.
Czwarta generacja Renault Mégane kombi otrzymała nazwę Sport Tourer, która zapewne jak w przeszłości, będzie różnić się na poszczególnych rynkach. Tuż przed oficjalna premierą producent opublikował pierwsze oficjalne zdjęcie sylwetki nowego modelu, która wciąż skrywa wiele tajemnic. Można oczekiwać, iż przednia część nadwozia zostanie całkowicie przejęta z wersji hatchback. Zapewne konstruktorom udało się powiększyć bagażnik, który w poprzedniej generacji miał pojemność 486 litrów.
Design nowego modelu nie zaskakuje i nawiązuje do sedana S90. W tylnej części pojawiły się wertykalne światła zespolone, które wydłużono aż do pokrywy bagażnika. Nie zaskakuje także wnętrze, które nawiązuje do najnowszych modeli S90 i XC90. Paleta jednostek napędowych przejęta zostanie z sedana S90, ale także można oczekiwać wersji Polestar i hybrydy. Podobnie jak najnowsze modele Volvo, także V90 otrzyma najnowsze systemy bezpieczeństwa i bogate wyposażenie standardowe. System City Safety, który dotychczas funkcjonował jedynie w ruchu miejskim, obecnie będzie w stanie wykryć na drodze duże zwierzęta, to zwiększy bezpieczeństwo.
Zapewne najwięcej emocji wśród zwiedzających będzie wzbudzać koncept Mazda RX-Vision z silnikiem Wankla, który ukazuje przyszłość sportowych modeli japońskiej marki.
Model ten w Europie podczas salonu genewskiego i dołącza do Q30 jako część nowej linii modelowej kompaktów klasy premium Infiniti. QX30 zachował cechy stylistyczne zastosowane w modelu koncepcyjnym, czyli bardzo odważne przetłoczenia blach, unikalną sylwetkę crossovera oraz asymetryczną kabinę. Opracowano go w zgodzie z nową filozofią rozwoju produktu, jeszcze wyraźniej podporządkowaną stylistyce. Nowy model cechuje nie tylko efektowny wygląd, ale też wyższa pozycja jazdy, jakość prowadzenia budująca zaufanie kierowcy, a także „wszędobylski” charakter auta. QX30 dostępny jest z inteligentnym systemem napędu na wszystkie koła. W efekcie samochód znakomicie radzi sobie zarówno na ulicach metropolii czy podmiejskich szosach, jak i na krętych drogach wiejskich. I to w każdych warunkach pogodowych.
Decyzją kierownictwa koncernu Volkswagen aż trzy modele Seata produkowane będą poza Hiszpanią. W Bratysławie powstaje Seat Mii, w Mlada Boleslav bliźniaczy model Skody Rapid, czyli czwarta generacja Seat Toledo. W Kvasinach będzie produkowany Seat Ateca, który technicznie jest spokrewniony z nową generacją Skody Yeti, która pojawi się na rynku w 2017 roku. Według najnowszych informacji, produkcja seryjna nowego Seata Ateca rozpocznie się w maju 2016 r. i wówczas dilerzy rozpoczną przyjmowanie zapisów na ten samochód. Natomiast pierwsze egzemplarze trafią do sprzedaży na początku lipca 2016 r.
Maserati do premiery tego modelu przygotowuje się już od wielu lat, ale obecnie auto jest już gotowe, a nawet testowe egzemplarze można spotkać na włoskich drogach. Ostatecznie wybrano nazwę Levante, a design nadwozia nieco przypomina jeden z modeli Infiniti. Do napędu przewidziano trzy benzynowe o mocy od 350 do 560 KM i trzy wersje wysokoprężnego silnika sześciocylindrowego VM Motori o mocy od 250 do 340 KM. W późniejszym okresie ofertę ma dopełnić także plug-in-hybrid.
Koncept VisionS prezentuje się identycznie jak na pierwszych szkicach. Zielona barwa nadwozia nawiązuje do identyfikacji marki, którą wprowadzono w 1993 roku. Tym razem centrala w Mlada Boleslav podkreśla, że nowy koncept jest jedynie „designerskim ćwiczeniem”, ale z całą pewnością większość jego elementów zobaczymy w wersji produkcyjnej nowego SUV-a, który będzie produkowany w Kvasinach. Skoda VisionS ma długość 4,70 m, szerokość 1,91 m i wysokość 1,68 m, przy rozstawie osi 2,79 m. Pojazd powstał na koncernowej płycie MQB, co stwarza konstruktorom duże możliwości.
Po trzech latach produkcji Peugeot zdecydował się na odświeżenie dobrze sprzedającego się modelu 2008. Zmodyfikowano przednią część nadwozia. Nowy design otrzymał grill, w którym centralnie umieszczono logo marki. Nowa jest także dolna część przedniego zderzaka. Obecnie auto prezentuje się bardziej dynamicznie. Do napędu oferowana jest gama pięciu benzynowych i sześciu wysokoprężnych jednostek napędowych. Podstawowy silnik benzynowy 1.2 PureTech 82, współpracujący z pięciobiegową przekładnią manualną, średnio zużywa 4,4 l/100 km. Natomiast najsłabszy w ofercie diesel 1.6 BlueHDI 100 S&S jest wyjątkowo oszczędny, a jego średnie zużycie oleju napędowego to 3,6 l/100 km.
Zapewne jedną z ważniejszych premier na stoisku francuskiej marki będzie nowy Spacetourer, którego wersja seryjna wystąpi w towarzystwie interesującego konceptu. Citroën Spacetourer wraz z bliźniaczym Peugeotem Traveller i Toyotą Proace, zaprezentowany został już pod koniec minionego roku, ale dopiero teraz producent ujawnia pierwsze oficjalne informacje techniczne, a także może się pochwalić pięcioma gwiazdkami w testach zderzeniowych EuroNCAP. Design nadwozia nawiązuje do najnowszych modeli marki Citroën, w którym charakterystycznym elementem są wysoko umieszczone przednie reflektory z diodami LED do jazdy dziennej. Nabywcy mają do wyboru dziewięć barw nadwozia: Czerną Onyx, niebieską Imperial, brązową Rich Oak, szarą Platinium, szara Aluminium, pomarańczową Tourmaline, niebieską Lagoon, piaskową Sable i białą Banquise. Nowy model powstał na modularnej platformie EMP2, na której powstały modele C4 Picasso i Grand C4 Picasso. Z nich też wykorzystano przednią część nadwozia, a pozostała część platformy została przygotowana specjalnie do nowego modelu. Citroën Spacetourer dostępny będzie w dwóch rozstawach osi. Pierwsza – 237 cm jest przeznaczona dla nadwozia XS o długości 460 cm, a druga – 392 cm dla nadwozia M i XL, które maja odpowiednio długość 495 cm i 530 cm.
2016 to ważny rok w 154-letniej historii Opla i jego drodze do największego przełomu w motoryzacji. Wyniki sprzedaży rosną, a firma angażuje się w futurystyczne projekty, takie jak wizjonerski i przystępny cenowo samochód sportowy — GT Concept, który niewątpliwie stanie się jedną z atrakcji genewskiego salonu motoryzacyjnego. GT Concept ma wszelkie atuty, by przyciągnąć uwagę entuzjastów motoryzacji w każdym wieku. Pełnokrwisty sportowy pojazd z silnikiem umieszczonym za przednią osią i napędem na tylne koła jest bezpośrednim następcą modeli Opel GT z lat 60. i 70. oraz Monzy Concept zaprezentowanej we Frankfurcie w 2013 roku. Jest on także nową interpretacją koncepcji stylistycznej firmy Opel. W awangardowej, a jednocześnie oszczędnej sylwetce samochodu zrezygnowano ze wszystkiego, co mogłoby zakłócać czystą formę. GT Concept nie ma zewnętrznych klamek, bocznych lusterek ani żadnych zbędnych ozdób.
Model ten nie eksperymentuje z designem i przejmuje styl większego modelu Edge. Zmiany design przedniej części nadwozia można uznać za duży plus. Zmieniły się także oba zderzaki, a przednie reflektory otrzymały diody do jazdy dziennej. Zmienił się wygląd tylnych świateł zespolonych, które są obecnie większe i bardziej kanciaste Ważna zmianą jest nowy turbodiesle 1.5 TDCi o mocy 120 KM, którego średnie zużycie oleju napędowego producent określa na 4,4 l/100 km. W ofercie pozostaje także większy silnik wysokoprężny o pojemności skokowej 2.0 l i mocy 150 KM oraz 180 KM. Nie zmieniła się oferta jednostek benzynowych 1.5 EcoBoost o mocy 120 KM, 150 KM i 180 KM. Dwa pierwsze silniki występuje z przednim napędem, a najmocniejszy z napędem 4x4.
Nowa wersja nadwoziowa Optimy będzie oferowana z oszczędnymi i dynamicznymi silnikami do wyboru, włącznie z topową, najmocniejszą odmianą GT Line. Optima kombi jest wyposażona w wiele innowacyjnych i zaawansowanych systemów asystujących i multimedialnych, które sprawiają, że podróż nią jest bezpieczna, komfortowa i przyjemna. Wzorowana na modelu studyjnym Kia Sportspace – pokazanym podczas salonu samochodowego w Genewie w ubiegłym roku – Optima Sportswagon jest, jak dotychczas, pierwszym kombi klasy średniej marki Kia. Jednocześnie – przestronna, jak na kombi przystało, bardzo praktyczna w codziennym użytkowaniu i elegancka Optima Sportswagon zasługuje na miano jednego z najładniejszych kombi w swojej klasie. Pod względem wymiarów zewnętrznych kombi zachowało długość i szerokość odmiany sedan (długość wynosi 4855 mm, szerokość – 1860 mm), i jest wyższe o jedynie 5 mm (wysokość wynosi 1470 mm).
Podczas genewskiego salonu odbędzie się premiera ewolucji wyścigowego McLarena. Nowość zaprezentowana zostanie w tradycyjnych barwach i nie pierwszy rzut oka nie różni się od swojego poprzednika. Zmiany modyfikacyjne wykonano zgodnie z najnowszymi wymogami przepisów dla FIA GT3 Jednostka napędową nadal pozostanie ośmiocylindrowy silnik widlasty o pojemności skokowej 3.8 l i mocy 500 KM, współpracujący z sześciostopniowa przekładnią sekwencyjną. Zapewne więcej informacji poznamy podczas premiery w Genewie.
Model ten oparty jest na tej samej konstrukcji co Tivoli i posiada ten sam rozstaw osi 2.600 mm. Odróżnia się wydłużonym o 235 mm nadwoziem za słupkiem C, dzięki czemu przestrzeń bagażowa zwiększona została do robiących wrażenie 720 litrów. Przy tym wszystkim udało się zachować wyróżniające Tivoli elementy wzornicze, m.in. harmonijny projekt nadwozia, sportowy wygląd coupé i płynną linię dachu. Celem nowego projektu było stworzenie modelu wielofunkcyjnego i wielozadaniowego dla jak najszerszej rzeszy klientów, dlatego wszechstronność XLV zaspokoi potrzeby stawiane przez najróżniejsze style życia. Kupujący XLV mogą wybrać pomiędzy 1,6-litrowym silnikiem benzynowym spełniającym normę Euro 6 a 1,6-litrowym silnikiem wysokoprężnym, ręczną lub automatyczną 6-biegową skrzynią biegów Aisin oraz napędem na dwa lub cztery koła.
Hybrydowy crossover, to także pierwszy model nowej kategorii, którą nazwano HUV (Hybrid Utility Vehicle). Nowy model stanowi rozwinięcie konceptu, który poznaliśmy podczas międzynarodowego salonu samochodowego IAA 2013 we Frankfurcie nad Menem. Nad jego kształtem pracowali specjaliści w centrum Kia w Kaliforni i koreańskim Namyang. To pierwszy model marki Kia, który wykorzystuje nowa platformę, zaprojektowaną specjalnie do aut hybrydowych. Wcześniej zastosowano ją do Hyundaia Ioniq, który także jest dawcą systemu napędowego. Kia Niro ma długość 4356 mm, szerokość 1801 mm i wysokość 1534 mm, przy rozstawie osi 2700 mm. Do napędu zastosowano czterocylindrowy silnik 1.6 GDI pracujący w systemie Atkinsona o mocy 105 KM i maksymalnym momencie obrotowym 146 Nm. Współpracuje on z silnikiem elektrycznym o mocy 32 kW i maksymalnym momencie obrotowym 169 Nm.
Ta luksusowa limuzyna powstala na bazie BMW serii 7 z przedłużonym rozstawem osi do 3210 mm. Auto ma Długość 5250 mm, szerokość 1902 mm i wysokość 1491 mm. Do napędu zastosowano zmodernizowany ośmiocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej o pojemności skokowej 4395 cm3 i mocy 608 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 800 Nm w zakresie 3000-5000 obr./min. Współpracuje on z ośmiostopniową przekładnią automatyczną ZF 8HP70 Switch-Tronic i ma napęd na cztery koła. Limuzyna o masie własnej 2110 kg od 0 do 100 km/h rozpędza się w ciągu 3,7 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 310 km/h. Producent określa średnie zużycia benzyny na 10,4 l/100 km.
W ofercie włoskiej marki z Maranello pojawi się nowy model o nazwie GTC4Lusso - następca Ferrari FF. Po raz pierwszy będzie można mu się przyjrzeć na marcowym salonie samochodowym w Genewie. O tym, że Włosi szykują następcę FF (lepszym określeniem jest gruntowna modernizacja) mówiło się od dawna, ale niewielu spodziewało się nowej nazwy. GTC4Lusso odwołuje się do historii Ferrari, dokładnie do modeli 330 GTC i 250 GT Berlinetta Lusso. Cyfra „4” oznacza, że oprócz kierowcy na pokładzie może znaleźć się jeszcze trójka szczęśliwych pasażerów. Nowe Ferrari kontynuuje styl poprzednika. Wszystkie detale są inne, ale nadwozie zachowało swój charakterystyczny kształt. Ten model trudno przyporządkować do konkretnej kategorii. Ferrari określa go jako shooting brake coupe o sylwetce fastbacka. To najwszechstronniejszy model marki z Maranello. Śmiało można się nim wybrać na tor wyścigowy, ale również udać w dłuższa podróż.
Najnowsza wersja Mokki będzie się nazywała X – warto to zapamiętać, bo w niedalekiej przyszłości wszystkie SUV-y i crossovery Opla będą miały taki przypis do nazwy. Na razie jednak mamy Mokkę X, która poddana została liftingowi. Co się zmieniło? Oprócz dodatku do nazwy Rüsselsheim zdecydowało się także na delikatne stylistyczne retusze. Najwięcej nowego widać z przodu – zderzak, grill z inaczej niż dotychczas ukształtowaną chromowaną lamelą (która jest teraz szczuplejsza) oraz nowe reflektory, które teraz dysponują także ledową techniką, a to umożliwia zostosowanie inteligentnego systemu oświetlenia Intellilux, umożliwiającego jazdę na światłach drogowych bez oślepiania nadjeżdżających z naprzeciwka. Z tyłu zmieniła się grafika lamp i minimalnie zmodyfikowano wygląd zderzak.
Nowy Hyundai powstał na platformie zaprojektowanej specjalnie do samochodów z napędem elektrycznym. Do nadwozia wykorzystano stal o najwyższej wytrzymałości w połączeniu z aluminium (pokrywa silnika i bagażnika oraz elementy zawieszenie), co pozwoliło na maksymalne obniżenie masy własnej pojazdu. Dostępny będzie z napędem w pełni elektrycznym, hybrydowym (silnik spalinowy współpracuje z elektrycznym) oraz hybrydowym plug-in (możliwość doładowania baterii energią ze źródła zewnętrznego).