Oba powstają w kooperacji z Mitsubishi, które w Genewie prezentuje po raz pierwszy w Europie nowego Outlandera. Wszystkie 3 modele powstawać będą w Japonii! Z Ameryki na podbój Europy wyruszyłu Jeep Patriot i "mały" Hummer H3 (premiery europejskie). Także Seat ma ochotę na wyprawę poza ubite drogi. Na razie pokazuje prototyp SUV-a pod nazwą Altea Freetrack. Spośród aut sportowych nie sposób przejść obojętnie obok rasowego coupe Audi A5, skonstruowanego na bazie następnej generacji A4, która pojawi się jesienią. Duże wrażenie robi rasowe Maserati GranTurismo, zaprojektowane przez Pininfarinę. Tuż obok Lamborghini prezentuje swoje Gallardo Superleggera (superlekkie). Jego 530 KM rozpędzić ma 1430-kilogramowego sportowca do "setki" w zaledwie 3,8 s! Spyker C12 Zagato obiecuje podobne osiągi (0-100 km/h w 3,8 s). Koncept Toyoty FT-HS nawiązujący do tradycji kultowej Supry dowodzi, że nowoczesne, ekologiczne technologie wkraczają do aut sportowych. To 2+2-osobowe coupe ma napęd hybrydowy, składający się z 3,5-litrowego V6 i motoru elektrycznego. Łączna moc: 400 KM, co ma pozwalić na rozpędzenie auta do "setki" w 4s. A ile pali? Tego producent na razie nie zdradza. Italdesign prezentuje aż 3 modele: małego SUV-a Daihatsu Compact Crossover i dwa auta sportowe - Forda Mustanga by Giugiaro, będącego włoską interpretacją amerykańskiej ikony auta sportowego oraz futurystyczne VAD.HO - dwuosobowy bolid sportowy, w którym pasażer siedzi za kierowcą pod szklaną kopułą. Genewa świętuje powrót marki Abarth, która w latach 70. realizowała sportowe ambicje Fiata i Autobianchi. Na wystawie stanęło Grande Punto z charakterystycznym logo skorpiona.
Genewskie gwiazdy
Swoje debiutanckie SUV-y pokazał koncern PSA. Na stoisku Citroena uwagę skupia C-Crosser, u Peugeota - 4007.