Benzynowo-elektryczna odmiana hatchbacka segmentu B Hondy odróżnia się z zewnątrz od zwykłej wersji zmienionymi reflektorami z niebieską obwódką, przezroczystymi kloszami lamp tylnych, nowym grillem, przestylizowanymi zderzakami i chromowaną, ozdobną listwą na tylnej klapie. Ponadto, bardziej przyjazne środowisku auto będzie można zamówić w nowym, prezentowanym na zdjęciach, kolorze Fresh Lime Green. Prawdziwa gratka dla „zielonych”.Wewnątrz mała Honda utrzymana jest w czarnym kolorze, kontrastującym z niebieskim podświetleniem przyrządów. Po raz pierwszy będzie można tez zamówić skórzaną tapicerkę. Zegary z kolei zaprojektowano z uwzględnieniem funkcji systemu Eco Assist (kolor podświetlenia informuje o wpływie stylu jazdy na zużycie paliwa). Przechodząc do meritum, Jazz Hybrid jest pierwszym samochodem w swojej klasie z równoległym napędem hybrydowym. Sprawdzony układ został zaczerpnięty wprost z modelu Insight. Mamy tutaj silnik benzynowy 1.3 i-VTEC połączony z systemem IMA oraz bezstopniową przekładnią CVT. Emisja CO2/km wynosi 104 g/km. Co ważne, akumulatory systemu IMA łącznie z układem sterującym umieszczono pod podłogą bagażnika, nie wpływając niekorzystnie na jego pojemność (300 litrów) i normalną możliwość składania tylnych foteli.Hybrydowy Jazz uzupełni dotychczasową gamę modelową Hondy na początku przyszłego roku. Ceny i specyfikacje zostaną podane w późniejszym terminie.
Honda Jazz Hybrid w pełnej okazałości
Największą atrakcją Hondy na tegorocznym salonie samochodowym w Paryżu jest zapowiadana już wcześniej hybrydowa odmiana modelu Jazz. Teraz możemy jednak zobaczyć „zielone” autko w pełnej krasie. Oto szczegóły.