Prototyp, który prezentuje się na targach w Detroit, jest zapowiedzią nowej generacji Hondy Pilot. Premiera nowego modelu odbędzie się wiosną, a na rynku auto pojawi się pod koniec roku.
Honda Pilot drugiej generacji zastąpi swojego poprzednika, który po raz pierwszy zaprezentował się w roku 2002. Do napędu nowości zastosowano benzynowy 6-cylindrowy silnik w układzie V wyposażony w system VCM (Variable Cylinder Management), który może odłączyć cylindry, tak więc silnik może pracować jako 4-, a nawet 3-cylindrowa jednostka. W ten sposób udało się obniżyć zużycie paliwa. Poprzednia generacja tego systemu umożliwiała przełączanie wyłącznie między 6- i 3-cylindrowym trybem pracy.
Przy projektowaniu auta konstruktorzy nie zapomnieli o bezpieczeństwie, tak więc znajdziemy tu system ACE® (Advanced Compatibility Engineering™), który ma zmniejszyć następstwa zderzenia czołowego samochodów ze zderzakami umieszczonymi na różnych wysokościach. Zarazem przód zaprojektowano tak, by podczas zderzenia z pieszym pochłonął jak najwięcej energii. Konstrukcja nowej generacji Hondy Pilot w dużej mierze zbudowano z wysokowytrzymałościowej stali.
We wnętrzu znajdziemy trzy rzędy siedzeń, przy czym drugi i trzeci rząd dzielone są w stosunku 60:40, a po ich złożeniu powstaje równa podłoga przestrzeni ładunkowej. W wyposażeniu nie brakuje automatycznej klimatyzacji, nawigacji i elitarnego systemu audio.
Design nowej generacji Hondy Pilot przygotowano we współpracy ośrodków stylistycznych w Ohio i Kalifornii. Produkcja seryjna przebiegać będzie w zakładzie w stanie Alabama.