Rozbudowa floty pojazdów testowych o napędzie hybrydowym oznacza włączenie obu firm w jeden z największych światowych programów rozwoju nowych technologii i należy do pakietu przedsięwzięć badawczo-rozwojowych Kia prowadzących do uruchomienia seryjnej produkcji pojazdów przyjaznych dla środowiska naturalnego już w roku 2010. KIA Rio HybrydSamochód osobowy Kia Rio Hybryd biorący udział w programie testowym wyposażony jest w unikalny zespół napędowy, składający się z silnika benzynowego o pojemności 1,4 litra, synchronicznego silnika elektrycznego na prąd zmienny o mocy 12 kW i momencie obrotowym 95 Nm oraz bezstopniowej skrzyni biegów CVT.Silnik benzynowy Alpha II z układem zmiennych faz rozrządu CVVT ma moc 90 KM i rozwija moment obrotowy 126 Nm. Silnik elektryczny o magnesach trwałych umieszczony jest pomiędzy jego kołem zamachowym a skrzynią przekładniową i wspomaga jednostkę spalinową w trakcie ruszania z miejsca, przyspieszania i pokonywania wzniesień. Podczas spokojnej jazdy silnik elektryczny nie pracuje, a w czasie hamowania działa jako generator prądu (odzyskując energię hamowania) i doładowuje baterię akumulatorów Ni/MH o napięciu 144V. Sterowaniem pracą zespołu napędowego zajmuje się komputer pokładowy, który m.in. wyłącza oba silniki podczas trwającego dłużej niż kilka sekund postoju i uruchamia je automatycznie.Po raz pierwszy w samochodzie marki KIA zastosowano bezstopniową skrzynię biegów CVT. Ten rodzaj przekładni posiada nieskończoną liczbę przełożeń zmienianych w sposób całkowicie płynny i umożliwia optymalne wykorzystanie mocy oddawanej przez zespół napędowy. Kia Rio Hybryd przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 12,2 sekund i osiąga prędkość maksymalną 180 km/h - przy średnim zużyciu 5,29 l benzyny na 100 km. W porównaniu ze "zwykłą" Kia Rio poziom emisji szkodliwych składników spalin został zredukowany o 37% a zużycie paliwa spadło o 44%. Emisja CO2 wynosi 126 g/kilometr. W celu obniżenia zapotrzebowania na moc i zużycia paliwa zastosowano szereg komponentów z lekkich materiałów - m.in. pokrywę silnika i bagażnika oraz szkielety przednich foteli wykonano z aluminium a koła z lekkiego stopu, zastosowano ogumienie o niskim współczynniku tarcia oraz elektryczne (a nie hydrauliczne) wspomaganie przekładni kierowniczej. Efektem jest zmniejszenie masy Rio Hybryd o 220 kg - czyli o 23% w porównaniu ze standardową konstrukcją stalową.Ośrodek badawczy ETRCOtwarty pod koniec 2005 roku ośrodek badawczy Technologii Ekologicznych Hyundai-Kia (ETRC) jest jedyną w swoim rodzaju instytucją poświęconą intensywnemu rozwojowi przyjaznych dla środowiska naturalnego, bardziej "zielonych" środków transportu. ETRC jest jednym z pięciu ośrodków R&D pracujących dla Kia na całym świecie - które dysponują rocznym budżetem w wysokości około 3 mld € (ok. 5-6% rocznych wpływów koncernu) i łącznie zatrudniają ponad 10.000 osób. Ośrodek ETRC zajmuje powierzchnię nieco ponad 3 hektarów w koreańskim mieście Yongin i jest sam w sobie wyrazem świadomości przyjaznej naturze. Zastosowano w nim dwuwarstwowe ściany tworzące efekt cieplarniany w zimie i naturalnego przewietrzania w lecie oraz geotermiczny system ogrzewania. Otwarta architektura obiektów sprzyja maksymalnemu dostępowi światła naturalnego. Najnowocześniejsze wyposażenie laboratoriów Yongin obejmuje m.in. stację tankowania wodoru pod ciśnieniem 700 bar, stanowiska testowe ogniw paliwowych, komory wymrażania i wygrzewania, urządzenia badawcze dla obniżenia emisji spalin oraz zrobotyzowany zakład demontażu i recyklingu pojazdów.To właśnie w ośrodkach Yongin oraz Namyang powstały pojazdy Kia Sportage drugiej generacji napędzane ogniwami paliwowymi (pokazane na Salonie Samochodowym w Paryżu 2004) a także flotowe programy testowe pojazdów z napędem alternatywnym w Korei i w USA. W najnowszych wersjach "wodorowych" Sportage zastosowano ogniwa paliwowe zdolne do normalnego działania w temperaturach zimowych - do minus 200C.