Od wersji seryjnej koncept i20 Blue prawie się nie różni, ale w rzeczywistości zmieniła się aerodynamika auta. Prześwit zmniejszył się o 15 mm, całe podwozie zakryto. Lekkie zmiany przebiegły na przedniej części. Mały hatchback stoi na oponach Michelin Energy z niskim oporem toczenia.
Pod maską konceptu zamontowano turbodiesel 1,4 CRDi produkujący moc 66 kW (90 KM) i moment obrotowy 220 Nm. Jednostka napędowa współpracuje ze zmodyfikowaną 6-biegową manualną skrzynią biegów. Do obniżenia zużycia paliwa przyczynia się również system ISG, czyli odmiana systemu stop/start wyłączającego silnik w czasie postoju np. na skrzyżowaniu.
W porównaniu do standardowej wersji i20 z tym samym silnikiem wersja Blue ma osiągać o 15 procent niższych emisji CO2 (99 g/km), a zużycie paliwa w cyklu mieszanym powinno wynieść 3,75 l oleju napędowego na 100 km. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h odbywa się w 13 s, a prędkość maksymalna wynosi 176 km/h.