Rynek europejski otrzyma nowe modele Hyundaia po Korei i USA. Najbardziej z nich oczekiwanym jest sedan i40, który zapowiadany jest na jesień 2011 r.

W 2012 roku Hyundai planuje sprzedać w Europie 60 tys. egz. modelu i40 i zapowiada konkurowanie z Toyotą Avensis oraz dołączenie do pierwszej piątki najlepiej sprzedających się modeli w tym segmencie.

Hyundai i40 cw ma długość 4770 mm, szerokość 1815 mm i wysokość 1470 mm, przy rozstawie osi 2770 mm. Pojemność bagażnika kombi wynosi 553 l, a po złożeniu tylnych siedzeń 1719 l. W obu wersjach nadwozia – kombi i sedan, podstawowa jednostką napędowa będzie 1.6 GDI o mocy 135 KM i maksymalnym momencie obrotowym 164 Nm. Producent oczekuje, że aż 75 proc. całej sprzedaży będą stanowić silniki wysokoprężne rodziny U-II o pojemności skokowej 1.7 l i dwóch wersjach. Standardem będzie sześciostopniowa przekładnia manualna, ale najmocniejsze silniki otrzymają także automat ISG Hyundai Blue Drive.

Nabywców nowego Hyundaia i40 zapewne zaskoczy wyjątkowo bogate wyposażenie standardowe, które obejmuje m.in. wentylowane przednie fotele, podgrzewane przednie i tylne siedzenia, podgrzewane koło kierownicy, 7 poduszek powietrznych, kamerę cofania czy asystent parkowania.

Na swój nowy model Hyundai zapewnia 5 letni okres gwarancji.

Hyundai i40 - jednostki napędowe

Silnik 1,6 GDI 2,0 1,7 CRDi 1,7 CRDi
Przekładnia 6M 6M (6A) 6M 6M (6A)
Pojemność skokowa [cm3] 1591 1999 1685 1685
Cylindry/zawory 4/4 4/4 4/4 4/4
Moc [kW/min-1] 99/6300 130/- 85/4000 100/4000
Maksymalny moment obrotowy [Nm/Obr/min] 164/4850 208/4700 260/1250-2750 325/2000-2500
Prędkość maksymalna [km/h] 195 210 190 198
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] - - - -
Średnie zużycie paliwa [l/100 km] - - 4,3 -
Masa pojazdu gotowego do jazdy [kg] 1385 1410 - 1485