Europejski pięciodrzwiowy hatchback z segmentu C zakodowany pod nazwą FD, nowy system nazewnictwa modeli oraz prototyp CUV (Crossover Utility Vehicle) wykonany z alternatywnych materiałów pozwalających oszczędzać paliwo i oferujący zaawansowane rozwiązania w zakresie ochrony pieszych to trzy punkty programu Hyundaia na tegorocznych targach samochodowych w Genewie.

Modelem FD Hyundai wkracza do konkurencyjnego w Europie segmentu C.Rozwinięta dynamika i wysublimowany design połączone z bogatym wyposażeniem z zakresu komfortu i bezpieczeństwa to główne wyróżniki FD. Trzy silniki benzynowe i trzy wysokoprężne do wyboru, zestrojone z manualnymi lub automatycznymi skrzyniami biegów spełnią oczekiwania i upodobania każdego kierowcy, dodając jeszcze ponadprzeciętną przestrzeń pasażerską oraz duży, łatwo dostępny bagażnik.

Stylistyka FD jest rozwinięciem falująco-rzeźbionych kształtów modelu koncepcyjnego. Miękkie fale uwypuklone mocnymi liniami podkreślają szeroki rozstaw kół i długi rozstaw osi FD. Klasyczne proporcje podtrzymuje wyraźnie poprowadzona środkowa linia boczna. Rzeźba tylnej części kontynuuje miękkie linie widoczne z profilu i z przodu.

- FD charakteryzuje dynamiczna i sportowa sylwetka, z zachowaniem szczypty smaku i elegancji koncepcyjnego Arnejsa - wyjaśnia szef designu Hyundaia w Europie, Thomas Bürkle.

Hyundai Motor Poland planuje wprowadzić FD na polski rynek wczesną jesienią 2007. Początkowo dostępny jako pięciodrzwiowy hatchback, a następnie jako kombi, FD otwiera nowy rozdział w historii firmy Hyundai w Europie, jako pierwszy model segmentu C stworzony przez Hyundaia z myślą o europejskich klientach.

Wraz z FD Hyundai wprowadzi nową, alfa-numeryczną nomenklaturę modelową. W przeszłości Hyundai nadawał nazwy odzwierciedlające cechy właściwe danego modelu lub kojarzące się z nim. Dzisiaj obiera nowy, bardziej ogólny kierunek nazewnictwa, który jasno będzie kładł nacisk na technologiczną orientację działań firmy, a także wartości marki Hyundai wyrażonych w obietnicy „Jakość, pewność i inspiracja” (ang. “Quality, Self-assurance, and Inspiring”).

Trzecim tematem konferencji Hyundaia będzie prototyp CUV zakodowany jako HED-4. Dzięki współpracy z GE Plastics styliści uzyskali większą swobodę ekspresji, co zaowocowało stworzeniem trójwymiarowych kształtów, niemożliwych do osiągnięcia przy zastosowaniu tradycyjnych metod produkcji i materiałów jak metal i szkło.

Obecne technologie kompozytowe są zwykle uważane za zbyt drogie i zbyt trudne w zastosowaniach innych niż przemysł lotniczy czy sporty motorowe. CUV wykonany przez Hyundaia to fizyczny dowód na to, że tak być nie musi.

Wykonanie przedniej szyby z materiału GE Lexan i szerokie zastosowanie szklenia poliwęglanem doprowadziło do zmniejszenia ciężaru nawet o połowę w porównaniu do szkła, a wysoka plastyczność materiału pozwala na dowolne kształtowanie dotychczas płaskich powierzchni. Szklenie odbywa się przy użyciu technologii Exatec, która polega na powlekaniu cienką ochronną warstwą materiału Lexan, dzięki czemu szyba jest bardziej odporna na zadrapania i wpływ czynników atmosferycznych.

Części boczne prototypu HED-4 również wykonano z użyciem giętkiej powłoki Lexan. Zastosowanie takich zaawansowanych rozwiązań zwiększa odporność na uderzenia z boku, co wpływa na poprawę bezpieczeństwa pasażerów i pieszych. Ochrona przechodniów jest szczególnie ważna dla Hyundaia ze względu na duży udziałów SUV-ów w sprzedaży firmy w Europie.

System bezpieczeństwa Elastic Front, który obejmuje cały przód HED-4 to bezdyskusyjnie pierwsza na świecie technologia w samochodach CUV chroniąca pieszych w momencie zderzenia. Trzy pochłaniające energię struktury są całkowicie wkomponowane w futurystyczną sylwetkę HED-4, wsparte naturalnymi właściwościami użytych materiałów.

Elementy nadwozia zaprojektowano tak, by idealnie współgrały z systemami pochłaniającymi energię, rozpraszając siłę uderzenia w razie kolizji. System Elastic Front stworzono z myślą o spełnieniu norm Euro NCAP (EEVC WG17 Faza2) i JNCA w zakresie ochrony pieszych i aktualnie jest poddawany testom weryfikacyjnym.