Kiedy rozmawialiśmy z osobami, które widziały już nowe Audi A4, każdy z nich był trochę rozczarowany. Oczywiście nowe A4 im się podoba, jednak ze względu na dramatyczne kształty R8 i A5/S5 wszyscy oczekiwali dużo odważniejszą stylistykę. Rzeczywistość jest jednak dużo bardziej konserwatywna, ponieważ w Audi nie chcieli ryzykować.
Z drugiej strony, kiedy zaczęliśmy rozmawiać o właściwościach jezdnych, od razu zrobili skręt o 180 stopni. Audi A4 otrzyma takie same 5-wahaczowe zawieszenie przednich kół i multilink z tyłu, takie same jak coupe A5. Rozstaw osi 2751 mm (+113 mm) obiecuje więcej miejsca we wnętrzu, ale także poprawiony komfort jazdy. Przez przesunięcie przedniej osi do przodu Audi chciało lepiej rozdzielić masę pomiędzy osie i poprawić wzajemną pozycję przedniej osi i silnika (dotychczas był za bardzo z przodu), dzięki temu uzyskano rozłożenie masy na osie w stosunku 50:50. Długość nowego Audi miałaby być prawie 4,7 m.
Oprócz zmodyfikowanego podwozia nowe A4 otrzyma także aktywny układ kierowniczy ze zmiennym przełożeniem (za dopłatą), który będzie się dostosowywał do prędkości, a może i ustawienia, które wybierze kierowca. Ponieważ w Ingolstadt mają według naszych informacji w planie stworzyć platformy modularne, które umożliwią wzajemną wymienialność niektórych komponentów bez względu na model. Nieoficjalnie mówi się, że dla Audi A4 za dopłatą dostępne będzie także pneumatyczne zawieszenie. Uwagę poświęcono także napędowi wszystkich kół quattro, który dla tego modelu zmodyfikowano i oczekuje się, że już w podstawowym ustawieniu 60 procent siły napędowej przekazywana będzie na tylną oś.
Wysokoprężne i benzynowe jednostki dla Audi A4 będą takie same, jak w wypadku modelu A5, w niektórych wypadkach dostępne będą jednak wersje z obniżoną mocą (1,8 TFSI - 96 kW/130 KM i 118 kW/160 KM). Do benzynowego 6-cylindrowego silnika 3,2 FSI (195 kW/265 KM) powinna dołączyć jednostka 2,4 V6 o mocy 130 kW (177 KM). Natomiast pod maską Audi A4 nie pojawi się silnik 2,8 FSI (154 kW/210 KM), który otrzyma odmłodzona flagowa limuzyna A8, zamiast niego producent zastosuje jednostkę 2,0 TFSI o mocy 147 kW (200 KM). Na szczycie oferty ponownie stanie 8-cylindrowiec 4,2 FSI, który w modelu S4 oferować będzie 260 kW (354 KM), a w topowym RS4 nawet 331 kW (450 KM). Diesle reprezentuje trio 2,0 (w trzech wersjach mocy), 2,7 i 3,0 TDI. W zależności od wybranego silnika będzie można zamówić jedną z trzech skrzyni biegów – najmniejszą ilość biegów będzie miała klasyczna przekładnia manualna (6), dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG zaoferuje 7 biegów, a u bezstopniowej przekładni multitronic osiem zaprogramowanych biegów będzie można zmieniać sekwencyjnie.
W Niemczech nowe Audi A4 ma się pojawić już w listopadzie, na nasz rynek auto trafi najprawdopodobniej na początku roku 2008. W tym czasie, a dokładniej podczas targów samochodowych w Genewie, powinno zadebiutować kombi Avant.