Na nowo skonstruowany silnik V10 z bezpośrednim wtryskiem paliwa FSI z dwoma turbosprężarkami, stały napęd wszystkich kół quattro i sportowe podwozie Dynamic Ride Control, ustanawiają nowy standard wśród samochodów luksusowych. Jednostka napędowa ma moc 426 kW (580 KM) i maksymalny moment obrotowy 650 Nm. Audi RS 6 Avant zapewnia wysoki komfort podróżowania na długich trasach.
Dziesięciocylindrowy silnik z dwoma rzędami cylindrów ustawionych do siebie pod kątem "V", wywodzi się z jednostki stosowanej do Audi S6 i S8, ale był modernizowany praktycznie we wszystkich możliwych kierunkach. Czego efektem są wyższe parametry eksploatacyjne. Dwie turbosprężarki zapewniają moc praktycznie w całym zakresie obrotów. Górna wartość momentu obrotowego 650 Nm jest do dyspozycji w przedziale 1500 do 6250 obr./min, a maksymalny moment w zakresie 6350 do 6700 obr./min. System bezpośredniego wtrysku paliwa pracuje z maksymalnym ciśnieniem 120 bar, co umożliwia temu silnikowi osiągnięcie wysokiej kompresji 10,5:1. Wraz z tym silnikiem montowana jest sześciostopniowa automatyczna skrzynia przekładniowa Tiptronic.
Audi S6 Avant kontra RS6 AvantSilnikAudi S6 AvantAudi RS6 AvantPojemność skokowa [cm3]52045204Cylindry/zawory10/410/4Moc [kW/obr./min]320/6800426/6250-6700Maksymalny mom. obrot. [Nm/obr./min]540/3000650/1500-6000Prędkość maksymalna [km/h]250250Przyspieszenie 0-100 km/h [s]5,34,6Kombinowane zużycie paliwa [l/100 km]13,413,9
Audi RS 6 Avant do osiągnięcia prędkości 100 km/h potrzebuje jedynie 4,6 sekundy, a 200 km/h osiąga w ciągu 14,9 sekundy od chwili startu. Pojazd o masie 2025 kg spełnia wszelkie restrykcyjne normy emisji szkodliwych spalin, a przy tym nie jest za bardzo paliwożerny. Pod tym względem można jego parametry porównywać z konkurencją. Jednak zważywszy na pojemność skokową silnika, jest to wybaczalne.
Dynamic ride control opanowuje nachylenie karoserii auta w zakrętach. Trzystopniowe ustawienie zawieszenia pozwala kierowcy na uzyskanie optymalnych własności pojazdu uzależnionych od aktualnego charakteru jazdy. Standardowe dziewiętnastocalowe koła można wymienić za dopłatą na większe o cal z oponami o rozmiarach 275/35 R20. Standardowo montowane są tarczowe hamulce ceramiczne o średnicy 420 mm. Przednie reflektory otrzymały pas diodowych świateł do jazdy dziennej.
Modele Audi RS z quattro GmbH są jedyne w swoim sportowym charakterze. dopełnione eleganckim wyglądem, ekskluzywnym wyposażeniem i perfekcyjnymi parametrami. Tradycją stało się połączenie sportowych osiągów z wysokimi własnościami jezdnymi modeli kombi o nazwie Avant. Pierwsze Audi RS2, które pojawiło się na rynku w 1993 roku, było produkowane tylko w wersji Avant. Obecnie charakter Audi RS można poznać w sedanach, kabrioletach i kombi - tak jak w przypadku rodziny RS4 - uzytkownicy najbardziej cenią kombinację dynamiki, wielu możliwości, które kombi Avant oferuje.
Nowe Audi RS 6 w pierwszym okresie będzie oferowane jako Avant. Na polskim rynku samochód ten znajdzie sie w ofercie importera w połowie 2008 roku. Cena jeszcze nie jest znana, chociaż można spodziewać sie jej ujawnienia już w przyszłym tygodniu, podczas premiery we Frankfurcie nad Menem.