Samochody typu Grand Tourismo należą do portfolio firmy Alpina już od dziesięcioleci, za wszystkie przypomnijmy BMW Alpina 3,0 CSL Lightweight Coupe, które w latach 1973 i 1977 zwyciężyło w europejskim pucharze samochodów turystycznych ETCC. Podczas tegorocznego salonu samochodowego IAA we Frankfurcie nad Menem tuner zaprezentował zmodyfikowane coupe serii 6.
Pod maską BMW Alpina B6 S Coupe bije widlaste 8-cylindrowe serce o pojemności 4,4 l. Silnik doładowywany jest sprężarką promieniową, co w połączeniu z nowym układem wydechowym, zoptymalizowanym kolektorem dolotowym i przeprogramowaną jednostką sterującą pozwoliło uzyskać moc 390 kW (530 KM), czyli o 197 KM więcej niż w wersji seryjnej. Maksymalny moment obrotowy wzrosnął do 725 Nm. Alpina podaje zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 12,3 l na 100 km.
Alpina współpracuje z firmą ZF, która specjalizuje się w produkcji sportowych skrzyni biegów. W coupe B6 S zamontowano 6-biegowy automat Alpina Sport Switch-tronic, który bazuje na przekładni ZF 6HP26 i zmienia biegi szybciej od skrzyni biegów BMW. Podrasowane coupe przyśpiesza do setki w 4,5 s, a po zdemontowaniu ogranicznika prędkości rozpędza się do 318 km/h.
Dobrą przyczepność zapewniają 20-calowe koła ze stopów lekkich z niskoprofilowymi oponami. Za nimi kryją się tarcze o średnicy 374 x 36 mm z przodu i 370 x 24 mm z tyłu. Alpina ustaliła, że B6 S zatrzymuje się z prędkości 200 km/h w czasie zaledwie 5,5 s. Żeby auto odpowiednio radziło sobie z większą mocą tuner zmodyfikował zawieszenie, wyposażając go w sprężyny firmy Sachs i elektronicznie regulowane amortyzatory EDC, które poprawiają sportowe właściwości, a zarazem nie pomniejszają komfortu samochodów klasy GT.
Alpina zapewnia, że podbne auto za niedługo pojawi się także w wersji cabrio. Na podstawie dotychczasowych testów ustalono, że roadster będzie przyśpieszał od 0 do 100 km/h w 4,8 s, a prędkość maksymalna wyniesie 313 km/h. Kabriolet spalał będzie w cyklu mieszanym o 0,5 l/100 km więcej od coupe.