Brabus Ultimate 112 ma poszerzane przednie i tylne nadkola, w których mieszczą się osiemnastocalowe felgi, obute w opony o rozmiarze 205/35 R18 z przodu i 235/30 R18 z tyu. Zmodyfikowano też przedni i tylny zderzak.
Za sprawą większych opon konieczne było zestrojenie zawieszenia. Posiada ono obecnie regulację wysokości. Z jednej strony powinno zapewnić sportowe doznania, z drugiej dostatek komfortu.
Tylną oś napędza trzycylindrowy doładowany silnik, dysponujący mocą 112 KM przy 5750 obr./min oraz momentem obrotowym 150 Nm w granicach od 2800 obr./min do 4200 obr./min. Z takim silnikiem podrasowany Smart od 0 do 60 km/h rozpędza się w 3,9 s, a setkę osiąga w 9,5 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 170 km/h.
Brabus nie zapomniał też o wnętrzu. Znajdziemy tam skórzane fotele z pomarańczowymi obwódkami, aluminiowe pedały, gałkę lewarka skrzyni biegów oraz wajchę hamulca ręcznego. Do wyposażenia standardowego wchodzi klimatyzacja, radio i nawigacja.
Brabus Ultimate 112 nie jest tylko samochodem koncepcyjnym przeznaczonym do prezentacji na salonach samochodowych. Już teraz wiadomo, że powstanie ograniczona seria 112 samochodów, za które trzeba będzie zapłacić 45.900 Euro od sztuki.