Nowy koncepcyjny Citroen C5 Airscape ma za zadanie zaprezentować publiczności podstawowe linie drugiej generacji modelu C5, który w wersji seryjnej miałby się pokazać podczas przyszłorocznych targów w Genewie. Największym magnesem nowego prototypu jest zapewne jego składany dach. Wykonano go z włókien węglowych i swoją strukturą przypomina dach klasycznego kabrioletu. Składanie dachu odbywa się automatycznie.
We wnętrzu dominuje brązowa skóra, która pasuje do koloru nadwozia. Środkowa część siedzeń i oparć swoją strukturą przypomina bransoletę zegarka. Obok skóry we wnętrzu wykorzystano także chrom, który znajdziemy na lewarku zmiany biegów czy konsoli centralnej. Kierownica koncepcyjnego C5 ma podobnie jak model C4 kierownicę z nieruchomym środkiem i wieloma przełącznikami. Można oczekiwać, że podobne rozwiązanie pojawi się także w wersji seryjnej.
Model koncepcyjny napędzany jest 6-cylindrowym turbodieslem o pojemności 2,7 l i mocy 150 kW (208 KM) przy 4000 obr./min i momentem obrotowym 440 Nm przy 1900 obr./min. Jednostka napędowa może spalać także biodiesel, a jej układ wydechowy wyposażono w filtr cząstek stałych. Siła napędowa przenoszona jest na przednie koła za pośrednictwem 6-bigowego automatu.
Citroen C5 Airscape oprócz jednostki diesla korzysta także z systemu UrbanHybrid, który w wypadku, że samochód porusza się z prędkością poniżej 6 km/h, a kierowca nadepnie pedał hamulca, system automatycznie wyłącza silnik i załącza go w chwili, kiedy hamulec zostaje zwolniony. Podczas zatrzymywania się i na postoju jest więc wyłączany silnik wysokoprężny, co oznacza obniżenie zużycia paliwa, a zarazem emisji CO2 o 24 g/km. W dodatku wyposażenie samochodu, które do swojej pracy wykorzystuje energię elektryczną, wykorzystuje energię uzyskaną podczas hamowania i zwalniana samochodu.
Citroen nie zapomniał także o aktywnych systemach bezpieczeństwa, tak więc C5 Airscape prezentuje np. nowy system kontroli poślizgu nazwany SnowMotion, który poprawia właściwości jezdne na śliskiej nawierzchni takiej jak śnieg, a w połączeniu z zimowymi oponami zapewnia komfort jazdy zbliżony do samochodów z napędem na cztery koła.