W Paryżu prym wiodą Francuzi, we Frankfurcie Niemcy... tak kiedyś scharakteryzować można było te dwa zmieniające się co roku salony samochodowe. Jednak kiedy spojrzymy na ilość premier, które zaprezentował np. Renault zauważymy, że czasy się zmieniają. Przecież francuski producent zaprezentował trzy zupełnie nowe seryjne samochody (Laguna, Clio i Kangoo) oraz dwa premierowe pojazdy studyjne (Laguna Coupe Concept i Kangoo Compact Concept). Nie inaczej było w wypadku koncernu PSA, nawet jeśli pracownicy marketingu marek Peugeot i Citreon nie podkreślali tak głośno jak inni, że ich hybrydy i superoszczędne wersje seryjnych modeli należą do najbardziej ekologicznych na świecie, chociaż w niczym nie odbiegają one od konkurencji.
Japońskie marki stoją w Niemczech trochę z boku, ale znaczenie Toyoty, Mazdy, Mitsubishi, Nissana czy Daihatsu od razu zauważymy w segmentach rynku, w których Audi, BMW, Mercedes, Opel, Ford czy Volkswagen boją się stanąć do walki. Ambicja, z jaką kilka lat temu Japończycy zawojowali rynek europejski, widoczna jest teraz u producentów z Korei Południowej, a nawet u Chińczyków. Z resztą nawet dla europejskich marek japońscy producenci stają się wzorem, o czym świadczy niedawna wypowiedź szefa koncernu Volkswagen.
Kolejną dawkę premier i ciekawostek motoryzacyjnych z Europy, USA, Japonii czy Chin prezentujemy w piątej części naszej fotogalerii.