Specjaliści Karmanna tym razem zajęli się Volkswagenem Polo GTI. Napędzanym czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,8 l i mocy 110 kW oraz maksymalnym momentem obrotowym 220 Nm przy 1950 obr./min. Model ten otrzymał interesujący dach, który łączy w sobie szklaną powierzchnię i część składaną, która po złożeniu mieści się w bagażniku. niestety, w tym przypadku przestrzeń bagażowa maleje z 302 l do 148 l.
Konstruktorzy musieli zastosować także tuż za tylnymi siedzeniami specjalną belkę poprzeczną, która zapewnia sztywność karoserii.
W zmodernizowanym nadwoziu pojawił się także skonstruowany przez Karmanna dyfuzor. Siedemnastocalowe obręcze z oponami o szerokosci 215 mm dodają sportowego wyglądu. Nadwozie Polo po modernizacjach Karmanna stało sie o 130 mm dłuższe i o 40 mm szersze.
Przedstawiciele firmy Karmann zwracają uwagę, że podczas projektowania otwartej wersji Volkswagena Polo nie zapomnieli także o bezpieczeństwie. Według Petera Harbiga, rzecznika Karmanna, także i ten mały kabriolet może być bezpieczny.
Natomiast to, czy ten pojazd koncepcyjny trafi do produkcji seryjnej, będzie zależało od reakcji użytkowników. Karmann wciąż poszukuje nowych możliwości produkcyjnych i mały Volkswagen Polo w wersji kabriolet może stanowić jedną z takich szans na przyszłość.