Siedemdziesięcioletnie doświadczenie Mitsubishi Motors Corporation (MMC) w opracowywaniu systemów napędu na 4 koła, które dają niespotykane korzyści w zakresie aktywnego bezpieczeństwa na drodze oraz oferują znakomite możliwości jazdy w terenie, owocuje wielkim uznaniem klientów i satysfakcją oferowania tak znanych modeli, jak Lancer Evolution czy Pajero.

Podczas 62. Salonu Samochodowego we Frankfurcie, MMC po raz pierwszy zademonstruje w Europie regionalną strategię środowiskową, której namacalnym odzwierciedleniem będzie rodzina przyjaznych środowisku silników następnej generacji Euro 5 Clean Diesel, powstałych przy współpracy Mitsubishi Heavy Industries Ltd.

Modelem odzwierciedlającym ten „podwójny spokój umysłu” będzie Concept-cX*: pupularny, przystępny cenowo a jednocześnie przyjazny dla środowiska model będący odpowiedzią na palące problemy ekologiczne. Sportowy i wszechstronny, Concept-cX będzie promował nową strategię koncernu w samym sercu rynku pod postacią popularnego kompaktu typu SUV.

Wykorzystując osłonę chłodnicy „Jet Fighter” (samolotu myśliwskiego) znaną z modelu Lancer Sports Sedan oraz system elektronicznie kontrolowanego napędu na cztery koła z Outlandera, Concept-cX (4.10 m długości) będzie również pomostem pomiędzy samochodami osobowymi, a SUV-ami Mitsubishi.

Dynamiczny Mitsubishi Concept-cX będzie odznaczał się małym zużyciem paliwa oraz niską emisją szkodliwych substancji, co zapewni 1.8-litrowy silnik Clean Diesel następnej generacji współpracujący z automatyczną skrzynią biegów. Jednostka napędowa, będąca zapowiedzią całej gamy nowych silników, wejdzie na rynek w 2009 roku i będzie zawierała turbosprężarkę o zmiennej geometrii (VG) – która zapewni optymalne doładowanie i osiągi we wszystkich warunkach jazdy – oraz filtr cząstek stałych DPF.

Inne proekologiczne elementy modelu Concept-cX to „zielone plastiki”, czyli specjalnie opracowane przez koncern MMC materiały wykończeniowe we wnętrzu pojazdu, które powstaną z żywicy roślinnej.

Mitsubishi Motors Corporation aktywnie przyczynia się do rozwiązywania problemów związanych ze środowiskiem naturalnym na całym świecie. W swym projekcie o nazwie „EIP 2010” – Program Inicjatyw Proekologicznych 2010 („Environment Initiative Program 2010), koncern pracuje nad licznymi technologiami, które obejmują:

– jednostki napędowe dostosowane do regionalnych wymagań, stylu jazdy kierowców oraz infrastruktury;– rodzinę europejskich silników Clean Diesel Euro 5;– pojazd elektryczny następnej generacji MiEV na rynek japoński;– pojazd typu Flexible fuel na rynek brazylijski;– materiały („zielone plastiki” powstałe na bazie roślinnej, ...);– procesy (zasady przewodnie zawarte w wytycznych „Design for Environment”);– produkcję (zapobieganie zanieczyszczeniu środowiska oraz wdrażanie zasad recyklingu);– ochronę (projekt „Pajero Forest & Local Mountain Restoration Initiative” mający na celu ochronę i kultywację obszarów leśnych w Japonii.