Kontynuując wieloletnie prace badawczo-rozwojowe (technologia napędów zintegrowanych z kołem „in-wheel”, „zielone plastiki”, ...), inżynierowie MMC mogą obecnie liczyć na pokaźne zasoby technologiczne i finansowe ze strony wszystkichfirm wchodzących w skład koncernu, co pozwoli na wprowadzenie bardziej globalnego podejścia.

Firma MMC zredukowała poziom emisji CO2 w gamie swoich produktów wprowadzając do produkcji małe samochody (Colt, „i”) oraz bardziej wydajne technologie jednostek napędowych (system zmiennych faz rozrządu MIVEC, Diesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa Common-rail, itp, ...). Jednym z przykładów jest fakt, iż nowy Outlander jest bardziej „ekologiczny” niż porównywalne samochody kombi segmentu D, ponieważ wydziela mniej szkodliwego CO2 w przeliczeniu na jednego pasażera (konfiguracja siedzeń 5+2) lub na litr pojemności bagażowej.

Czysty silnik Diesla Euro 5 następnej generacji, który zadebiutuje wraz z modelem Concept-cX podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, może być kolejną rzeczywistą i jak najbardziej efektywną propozycją krótkoterminową koncernu...

„Environment Initiative Program 2010”

Mitsubishi Motors Corporation ogłosiło program mający na celu podjęcie wysiłków na rzecz ochrony środowiska naturalnego pod nazwą Mitsubishi Motors Environment Initiative Program 2010 (EIP 2010). W ramach programu koncern zobowiązał się do opracowania całego szeregu technologii.

14 lipca 2006 roku przedstawiciele Mitsubishi Motors Corporation ogłosili program ukierunkowania wysiłków podejmowanych na rzecz ochrony środowiska naturalnego – Mitsubishi Motors Environment Initiative Program 2010 (EIP 2010). Wprowadził on zmiany w czterech głównych dziedzinach, będące następstwem wymogów dotyczących ochrony środowiska naturalnego, określonych w protokole z Kioto z 2005 roku, coraz bardziej rygorystycznych regulacji w tym zakresie, które obowiązują w Japonii, Ameryce Północnej i Europie oraz innych ogólnoświatowych tendencji: zarządzanie środowiskowe, zapobieganie efektowi cieplarnianemu, zapobieganie zanieczyszczeniu środowiska naturalnego.

W październiku 2006 roku firma Mitsubishi Motors Corporation ogłosiła, iż premiera nowego Pajero jest doskonałą okazją do zapoczątkowania programu „Pajero Forest & Local Mountain Restoration Initiative”, który ma na celu ochronę i pielęgnację zagrożonych obszarów leśnych w Japonii. Siedzibę programu ustanowiono w mieście Hayakawa-cho, które leży u podnóża Alp Południowych w prefekturze Yamanashi.

Mitsubishi Motors, Hayakawa-cho i Suzurishima District osiągnęły porozumienie w zakresie promocji programu w kooperacji z fundacją OISCA Japan Foundation i prefekturą Yamanashi. Prefektura zachęca obecnie firmy do uczestnictwa w przedsięwzięciu o nazwie „Corporate Forestry Promotion Venture”. Za zgodą wszystkich stron biorących udział w programie, trzy hektary lasu górskiego otrzyma nazwę „The Pajero Forest” (Las Pajero).

Projekt będzie realizowany w ciągu przynajmniej siedmiu lat, podczas których uczestnicy będą sadzili drzewa, czyścili podszycie, przerzedzali zarośla i zapewniali opiekę nad lasem. Mitsubishi Motors zapewni wsparcie w postaci grup ochotniczych oraz zaprosi właścicieli pojazdów marki Mitsubishi do uczestnictwa w tym przedsięwzięciu, gdyż koncern pragnie uczynić z „Lasu Pajero” centrum edukacji i informacji o ochronie środowiska.