Budowany w Japonii (fabryka Mizushima), całkowicie nowy Lancer będzie doskonałą alternatywą dla europejskich klientów, szukających ponadczasowej elegancji, dynamicznych właściwości jezdnych, niezawodności i dobrego stosunku ceny do oferowanych możliwości. Dostarczy im tego dumna ze swojego dziedzictwa, niezależna i odpowiedzialna marka oferująca produkty wysokiej jakości.

Planuje si,że poszczególne modele zostaną wprowadzone:* Lancer Sports Sedan: od końca 2007 roku, w zależności od rynku;* Lancer Evolution: od późnej wiosny 2008 roku, w zależności od rynku;>br>* Lancer Sportback: od lata 2008 roku, w zależności od rynku.

Lancer Sports Sedan, zaprojektowany w studiu desingnerskim Mitsubishi Motors Europe w Trebur niedaleko Frankfurtu (Niemcy), dzieli wspólny język stylistyczny z znakomicie przyjętymi przez media i przyszłych klientów modelami Concept-Sportback (2005 IAA) i Concept-X (2005 Tokio), które również zaprojektowano w Europie.

Opływowe nadwozie, długa maska/krótkie zwisy, duży rozstaw kół, wysoko poprowadzona linia boczna w kształcie klina, płynne powierzchnie szklane, ostro zaznaczone kontury, subtelne detale (takie jak „brwi” nad reflektorami czy zintegrowane z bocznymi liniami tylne lampy zespolone), wszystko to nadaje nowego znaczenia koncepcji sportowych sedanów.

Charakterystycznym elementem, pozwalającym rozpoznać nową rodzinę modelu Lancer jest trapezoidalna osłona chłodnicy w stylu myśliwca „Jet Fighter” z głęboko osadzonymi „oczami” (ta osłona jest nieco inna w każdym modelu - Sports Sedan charakteryzuje się chromowaną górną część osłony chłodnicy). Projekt ten, zainspirowany wlotami powietrza myśliwców, znajdzie odzwierciedlenie w przyszłych modelach lub autach koncepcyjnych, takich jak Concept-cX.

Sportowy temat stylistyczny kontynuowany jest również we wnętrzu pojazdu, gdzie zastosowano wskaźniki na tablicy rozdzielczej przykryte podwójnym „daszkiem” ze srebrną obwódką, co przywodzi na myśl klasyczne europejskie projekty z eleganckim wykończeniem. Pokryte doskonałą skórą (w zależności od wersji) koło kierownicy z masywnymi ramionami potwierdza dynamiczne możliwości samochodu.

Mający sukcesywnie pojawiać się na poszczególnych rynkach począwszy od końca 2007 roku, Lancer Sports Sedan (4570 m długości x 1760 m szerokości) wprowadzi do rodziny Mitsubishi Motors Europe pełną gamę nowych wersji, począwszy od podstawowego, 1.5-litrowego silnika benzynowego, poprzez modele z jednostkami benzynowymi 1.8 oraz Dieslem 2.0 (dostępnym na wybranych rynkach), a kończąc na całkowicie nowym Lancerze Evolution, który po raz pierwszy stanie się członkiem rodziny modelu Lancer: 110KM – silnik benzynowy 1.5 l DOHC MIVEC, 140KM – 2.0-litrowy Diesel z wtryskiem Common Rail (dostarczony przez VAG), 144KM – silnik benzynowy 1.8 l DOHC MIVEC orazsilnik benzynowy 2.0 l Turbo DOHC MIVEC,którego szczegóły zostaną ujawnione w późniejszym terminie.

Z jednostkami współpracuje 5-biegowa przekładnia manualna (1.5 i 1.8), 6-biegowa przekładnia manualna (2.0 DiD), przekładnia CVT z łopatkami do zmiany biegów i systemem adaptacyjnej kontroli przełożeń INVECS II (1.8) oraz 4-biegowy automat (1.5).