Po półrocznej obecności na rynku Outlander uzyskał zakładany pułap sprzedaży, sprzedając się w Europie w liczbie ponad 16 000 sztuk (styczeń/czerwiec 2007), co czyni go trzecim najlepiej sprzedającym się modelem Mitsubishi w Europie.

Outlander wprowadził do Europy „Projekt Globalny” – pierwszą i całkowicie nową platformę globalną koncernu MMC.

Zaprojektowana przez MMC do wykorzystania na światowych rynkach i współdzielona z koncernem Chrysler, ta „inteligentna” i wszechstronna platforma posłuży również jako baza dla szeregu nowych modeli z różnych segmentów rynku, które pojawią się w sprzedaży w przeciągu najbliższych dwóch lat, takich, jak całkowicie nowy Lancer Sports Sedan oraz Lancer Evolution następnej generacji.

Nowa, wszechstronna płyta podłogowa oferuje – między innymi – zaawansowany system napędu wszystkich kół AWC (All Wheel Control) i technologie strukturalne (aluminiowy dach, ...) sprawdzone w rajdach i wyścigach oraz pochodne tak zwanego „Światowego Silnika – „World Engine”, opracowanego przy współpracy z firmami DaimlerChrysler i Hyundai Motor Company.

Przy okazji 62. Salonu Samochodowego we Frankfurcie, gama wersji silnikowych modelu Outlander poszerzy się o dwie nowe jednostki:

2.2 Di-D Diesel common rail: 156 KM (115 kW) przy 4000 obr./min. i 380 Nm przy 2000 obr./min.;7,2 l/100 km (w cyklu mieszanym); 0-100 km/h: 9,9 sekundy; prędkość maksymalna 200km/godz; układ napędu wszystkich kół All Wheel Control; 6-biegowa przekładnia manualna. Debiut rynkowy: czwarty kwartał 2007 roku.

2.4 l MIVEC, jednostka benzynowa: 170 KM (125 kW) przy 6000 obr./min. i 232 Nm przy 4100 obr./min.; 9,2 l/100 km (w cyklu mieszanym); 0-100 km/h: 9,6 sekundy; prędkość maksymalna 190 km/godz.; napęd na dwa lub cztery koła All Wheel Control (w zależności od rynku); 5-biegowa przekładnia manualna lub 6-biegowa przekładnia CVT z trybem sportowym i możliwością zastosowania łopatek do zmiany biegów przy kierownicy. Debiut rynkowy: czwarty kwartał 2007 roku.

Te dwa nowe silniki o wysokiej mocy uzupełnią obecnie oferowaną jednostkę wysokoprężną o pojemności 2.0 Di-D z pompowtryskiwaczami (140 KM - 103 kW) przy 4000 obr./min.).

Inne nowości oferowane na rok 2008 to (w zależności od rynku):- nowe, polerowane aluminiowe obręcze kół o średnicy 18 cali (standard w wersji Instyle);- czujnik deszczu i tylne czujniki parkowania (standard w Intense+ i Instyle);- miękkie w dotyku, lakierowane wykończenie tablicy rozdzielczej;- tylna kamera cofania dostępna w połączeniu z systemem komunikacyjnym Mitsubishi Multi Communication System (duży ekran dotykowy, dysk twardy HDD, nawigacja satelitarna z serwerem muzycznym).