Logo
WiadomościTargi SamochodoweIAA Frankfurt 2007: Peugeot 308 RC Z - lew salonu

IAA Frankfurt 2007: Peugeot 308 RC Z - lew salonu

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Premiera światowa nowego Peugeota 308 nie będzie jedyną nowością frakfurckiego salonu dla miłośników francuskiej marki. Do dwóch hatchbacków dojdzie jeszcze kombi i cupé.

IAA Frankfurt 2007: Peugeot 308 RC Z - lew salonu
Zobacz galerię (25)
Auto Świat
IAA Frankfurt 2007: Peugeot 308 RC Z - lew salonu

Peugeot już oficjalnie poinformował, że do dwóch wersji hatchback z trzema i pięcioma drzwiami dojdą jeszcze kolejne warianty nadwozia.

Przewidujemy, że będzie to kombi SW lub Break oraz z dużym prawdopodobieństwem następca Coupé-Cabrio.

p/>Model studyjny zadecydował o swoim dalszym losie bardzo szybko. Wkrótce po pierwszej prezentacji pojawiły się pierwsze zdjęcia produkcyjnej wersji Peugeota 308, które tylko niewiele różniły się od pierwszej wersji. To była także nobilitacja dla jego twórców.

Dwudrzwiowe nadwozie ma długość identyczną jakPeugeot 308, czyli 4276 mm. Szerokość nadwozia jest mniejsza o 23 mm (1840 mm). Nadwozie jest także o 178 mm niższe (1320 mm). Lew frankfurckiego salonu samochodowego ma stały dach bez możliwości składania, ale całkiem prawdopodobne, że nadchodzący model 308 CC będzie do tego studia podobny. Zapewne Peugeot jeszcze wszystkich zaskoczy.

Wyraźne elementy stylizacji nadwozia upodabniają je do stylu znanego już z Audi TT. Plastikowe tylne okno płynnie łączy się z dachem. Duże logo znalazło się zarówno na przedniej jak i tylnej pokrywie. Tylne logo jest podświetlane i służy również do otwierania pokrywy bagażnika. Konstruktorom udało się wygospodarować aż 415 l na bagaż. Chociaż ten pomiar osiągnięto nie metodą VDA, ale poprzez wypełnienie go wodą, co w praktyce może okazać się złudne dla użytkownika.Duże tylne światła zespolone wykorzystują diody.

Pod maską znalazł się zmodyfikowany silnik czterocylindrowy o pojemności skokowej 1,6 l THP z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbosprężarką. Osiąga on moc 160 kW oraz moment maksymalny 280 Nm lub chwilowo 300 Nm. Z zupełnie nową sześciostopniową manualną skrzynią biegów Peugeot 308 RC Z osiąga przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 7 sekund, a na przyspieszenie z prędkości 80 do 120 km/h potrzebuje 7,5 sekund. Prędkość maksymalna to 235 km/h. Pojazd ten o masie własnej 1200 kg zużywa średnio 6,7 l paliwa na 100 km.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy: