Ochrona środowiska naturalnego będzie tematem numer jeden podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem. Swój czynny udział zapowiedział Peugeot, który zamierza pokazać model 308 napędzany czterocylindrową jednostką wysokoprężną, która będzie wspomagana silnikiem elektrycznym.
Kombinacja turbodiesla z silnikiem elektrycznym według francuskiego producenta pozwoli na obniżenie zużycia paliwa o 30 procent. Konkretnie Peugeot to zużycie określa na 3,4 l/100 km i emisję 90 g CO2 na jeden kilometr.
Silnik czterocylindrowy posiada moc 80 kW i maksymalny moment obrotowy 260 Nm. Będzie on wspomagany przez silnik elektryczny o mocy 16 kW i maksymalnym momencie obrotowym 130 Nm.
Seryjny Peugeot 308 Hybrid z pięciorzwiowym nadwoziem i masą 1,5 tony, może trafić do produkcji maksymalnie za dwa lata.