Ma on w zamierzeniu przypominać kultowy klimat swoich klasycznych modeli "Black Turbo".

Szwedzki producent luksusowych samochodów obchodzi podczas IAA 2007 trzydziestolecie swojej pełnej sukcesów działalności w zakresie produkcji silników turbodoładowanych.

Zaprezentowano model Saab Turbo X, wyprodukowany w ograniczonej liczbie samochód wyczynowy, nawiązujący wyglądem do czarnych modeli turbo 99 / 900, a zarazem wykorzystujący najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Najbardziej zaawansowana wersja modelu 9-3 wyznaczy nowy poziom osiągów wśród samochodów marki.

To właśnie we Frankfurcie w 1977 roku Saab zaskoczył świat motoryzacji, prezentując turbodoładowany model. Stworzył w ten sposób trend, którym podążyli inni producenci.

Majnowszy Saab wyposażony jest w benzynowy, 24 zaworowy silnik o pojemności 2,8 litra. Jego moc wynosi maksymalnie 106 kW, czyli 276 KM i uzyskiwana jest przy 5500 obrotach na minutę. Samochód jest niezwykle elastyczny, bowiem maksymalny moment obrotowy, wynoszący aż 400 Nm uzyskuje sie wprzedziala już od 2150 do 4500 obrotów na minutę.

Saab 9-3 przyspiedza od zera do stu kilometrów na godzinę zaledwie w 5,7 sekundy, a - jak podkreśla producent - w miejscu dozowlonym można nim jechać z szybkością 250 kilometrów na godzinę.

Dynamiczności dodają pojazdowi 18-to calowe koła i opony o szerokości 235 milimetrów.

Najnowszy model, jak to jest zawsze u Saaba, wyposażany jest bardzo bogato w najróżniejsze zdobycze techniki. Ciekawe czy wzbudzi na rynku takie same emocje, jakie towarzyszyły niegdyś wejściu do sprzedaży wspomnianych 99-tek i 900-tek...

Na razie można spokojnie oczekiwać na podanie cen, bo w Polsce jest to bardzo ważny element przy przymierzaniu się do kupna samochodu! W spodziewanym wymiarze cenowym konkurentów jest przynajmniej kilku. Ale i fanów marki przecież nie brakuje!

Na razie popatrzymy, jak prezentuje się nowa 9-3-ka (nie tylko w czarnym odcieniu nadwozia).