Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie na stoisku Seata nie zobaczymy rewolucji w modelach produkowanych seryjnie. Atrakcją będzie jednak koncept Tribu, który potwierdza ambicje hiszpańskiego producenta wejścia do segmentu samochodów terenowych.
Ostatecznie wielka premiera światowa nowego seata Ibiza została przesunięta na marzec 2008 do Genewy i stąd we Frankfurcie znalazło sie miejsce do ukazania dalszej przyszłości marki.
Dwudrzwiowy podwyższony hatchback w żółtej metalizowanej barwie nadwozia posiada wszystkie elementy europejskiego modelu klasy SUV. Postępu w dziedzinie designu spodziewają się znawcy tej marki. Na pierwszy rzut oka widać pokrewieństwo z Volkswagenem Tiguan, do czego zapewne Seat nie bezie przyznawał się w przyszłości.
Model studyjny Seat Tribu jest pierwszym modelem, który zostanie zaprezentowany po ogłoszeniu zmiany strategii hiszpańskiego producenta. Obecnie szefem designu marki jest Luc Dokerwolke, który w przeszłości pracował dla Lamborghini.
Podczas majowej konferencji prasowej Seat poinformował dziennikarzy, że w ciągu najbliższych dwóch lat zaoferuje nową rodzinę modeli. Od 2009 roku zaprezentowany zostanie model wielkości Volkswagena Passata, który będzie produkowany w wersji sedan i kombi. Tym samym będzie to największy model w gamie Seata. Zdaniem szefa Seata, Ericha Schmitta, każdy obecnie produkowany model powinien mieć także w przyszłości swojego następcę. W ciągu najbliższych 10 lat Seat zamierza zainwestować w wejście do nowych segmentów 4,5 mld euro.