Nowy niemiecki "tygrys" nadchodzi. Zdjęcia modelu studyjnego oraz fotografie szpiegowskie z różnych źródeł przedstawialiśmy juz kilkakrotnie. Rozpoczyna się czas urlopów, więc czas najwyższy, by ponownie zwrócić uwagę, że Volkswagen przywiezie do Frankfurtu nad Menem nowy SUV, mniejszy od Touarega.
Niemiecki producent chce nowym modelem poprawić o kolejnych dziesiątki tysięcy swoje statystyki sprzedaży. Należy się spodziewać, że cena nowego modelu będzie też równie atrakcyjna.
Pierwsze oficjalne zdjęcia Tiguana ukazują nowocześniejsża interpretację wielu elementów znanych już z innych modeli samochodów marki Volkswagen. Nadwozie przypomina swoim kształtem nieco podwyższonego VW Golfa Plus, trochę jest w tym z Touarega. Przód zostałe przejęty zPassata lub modelu EOS. Elementy błotników przejęto z off-roada, a reflektory utrzymały kształty najnowszych modeli koncernu Volkswagen. Niespodzianką może być gustowny tył.
Tiguan będzie napędzany benzynowymi silnikami TSI o mocy 110, 125 i 147 kW oraz jednostkami wysokoprężnymi 103 i 125 kW. Wszystkie będą spełniały normy Euro 5. Producent zaoferuje do wyboru dwie wersje tego modelu. Jedna przeznaczona do jazdy terenowej, a druga do normalnych warunków drogowych. Będą się one różniły kątem najazdu - 18 lub 28 stopni. Przednie zawieszenie będzie klasyczne typu McPherson, a z tyłu czterowahaczowe, napęd 4Motion ze sprzęgłem Haldex oraz nowe elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy i nowy system nawigacji satelitarnej.
Standardowo Tiguan będzie wyposażony w opony 215/65 R 16, lepsza wersja w 235/55 R 17, a na życzenie także 235/50 R 18. W ofercie pojawi się także asystent parkowania znany z VW Touran. Wersja terenowa otrzyma także elektroniczną blokadę dyferencjału i system HDC umożliwiający zjazd z pochyłego wzniesienia.