Dzisiaj już praktycznie wszyscy liczący się konkurenci posiadają w swojej ofercie jednostki wysokoprężne z systemem common-rail. Niemiecki koncern Volkswagen wciąż produkuje silniki starszej generacji. Jednak coraz surowsze normy emisji szkodliwych spalin wymuszają zakończenie produkcji silników TDI PD.

Pierwszym modelem, który otrzyma silniki TDI CR będzie nowy Volkswagen Tiguan. Model ten będzie miał także podczas międzynarodowego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem swoją światową premierę. Nowe jednostki wywodzą się z silnika 2.0 TDI PD i będą miały zbliżone do niego parametry. Wstępnie mówi się o dwóch wersjach: 2.0 TDI CR (103 kW, 280 Nm) i 2.0 TDI CR (125 kW i 350 Nm). Oba silniki są już przygotowane do spełnienia normy Euro 5. Więcej szczegółów oraz ich parametry eksploatacyjne poznamy dopiero we wrześniu br.

Volkswagen zapowiada we Frankfurcie nad Menem pokazanie ośmiu premier światowych, poszerzenie rodziny BlueMotion o sześć nowych modeli, a także nowe studio małego auta z silnikiem z tyłu i również tylnym napędem.

Ten mały samochód o nazwie City Expert na rynek europejski będzie trzydrzwiowym hatchbackiem, dla Chin czterodrzwiowym sedanem, a dla Indii pięciodrzwiowym hatchbackiem. Akumulator i chłodnica będą umieszczone w przedniej części pojazdu, a silnik z tyłu. Do napędu przewidziano dwu-, trzy, a nawet jednocylindrowe silniki. Z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że Volkswagen chce to auto w przyszłości oferować za 5 tys. euro w krajach rozwijającej się motoryzacji, a na rynku europejskim maksymalnie za 7,5 tys. euro. Szykuje się więc konkurent dla Logana.