Fakty wskazują na to, że przyszłość motoryzacji bezie należała do paliw alternatywnych i napędu elektrycznego. Także i japoński Nissan prowadzi od lat intensywne prace nad pojazdami z napędem alternatywnym.
Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem zaprezentowany zostanie mały Nissan Mixim, którego długość całkowita wynosi 3700 mm, szerokość 1800 mm, wysokość 1400 mm oraz rozstaw osi 2530 mm. Masa pojazdu wynosi 950 kg.
Do wnętrza można dostać się po podniesieniu drzwi do góry. We wnętrzu znajdują się trzy fotele, a czwarte miejsce konstruktorzy wygospodarowali w bagażniku. Kierowca zajmuje samodzielne miejsce w środku, a za nim usytuowano dwa fotele obok siebie. Deska rozdzielcza i wszelkie dźwignie, przełączniki nie dają nam wątpliwości, że jest to pojazd jeszcze dalekiej przyszłości.
Koncepcyjny Mixim to samochód kompaktowy dla młodych kierowców – entuzjastów komputerów i Internetu. Kierowca siedzi w nim centralnie, mając po bokach dwa fotele dla pasażerów. Inspiracją dla wyglądu kierownicy i deski rozdzielczej były interfejsy gier komputerowych.
Mixim, napędzany silnikiem Nissana „Super Motor”, pełniącym jednocześnie funkcję generatora, i zasilany kompaktowymi akumulatorami litowo-jonowymi, ma niezwykle dynamiczne osiągi i praktyczny, zwiększony zasięg. Każdą z osi pojazdu napędza osobny Super Motor, a zatem Mixim jest samochodem z napędem na 4 koła.
W Miximie zastosowano najnowocześniejszą technologię napędu elektrycznego, której elementy ukryto pod eleganckim i wyrazistym nadwoziem typu coupe. Profil samochodu zdominowała mocno zachodząca na boki szyba czołowa, przypominająca wizjer kasku. Wąska tylna szyba, opadająca linia dachu i ostro ścięty tył sugerują sportowe osiągi, których rzadko przecież oczekuje się od pojazdu z napędem elektrycznym.
W całym nadwoziu przewija się motyw diamentu, który można dostrzec szczególnie w podwójnych wlotach powietrza przy tylnej krawędzi drzwi oraz w kształcie przednich kierunkowskazów. Górne trójkątne szyby boczne harmonizują z łagodnym spadkiem linii dachu i z ostro zarysowanym przetłoczeniem w centralnej części drzwi.
Mimo że to tylko auto koncepcyjne i nie wiadomo, czy kiedykolwiek trafi do produkcji seryjnej, Mixim został skonstruowany zgodnie z Zielonym Programem Nissan, w ramach którego firma publicznie zadeklarowała chęć stworzenia mobilnego społeczeństwa rozwijającego się zgodnie z zasadami zrównoważonego wzrostu.