W BMW ActiveHybrid 7 połączono silnik benzynowy V8 BMW TwinPower Turbo z synchronicznym trójfazowym silnikiem elektrycznym. Dzięki temu BMW ActiveHybrid 7 osiąga moc systemową 342 kW/465 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 700 Nm. Inteligentna współpraca obu napędów w ramach koncepcji Mild Hybrid podnosi zarówno wydajność, jak i dynamikę oraz komfort jazdy tej luksusowej limuzyny. BMW ActiveHybrid 7 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 s, a jego maksymalna prędkość jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE wynosi 9,4 l/100 km, a emisja CO2 219 g/km.
Technologia BMW ActiveHybrid zastosowana w BMW serii 7 obejmuje synchroniczny trójfazowy silnik elektryczny, akumulator litowo-jonowy i układ elektroenergetyczny wymagany dla wysokowoltowej instalacji pokładowej. Wszystkie komponenty reprezentują najwyższy na świecie standard techniki hybrydowej. BMW ActiveHybrid, podobnie jak silnik ośmiocylindrowy i ośmiobiegowa skrzynia automatyczna BMW ActiveHybrid 7 uzupełniające tę wyjątkową koncepcję, pokazują, że BMW jest liderem technologicznym w zakresie budowy napędów. Wysoki standard techniczny wszystkich komponentów oraz ich precyzyjnie dostrojona współpraca pozwala w niespotykanej dotąd mierze wykorzystać potencjał koncepcji hybrydowej BMW ActiveHybrid 7.
Sprawność systemu hybrydowego wynika z inteligentnej koncepcji wytwarzania, magazynowania i zastosowania energii elektrycznej. Silnik elektryczny zintegrowany z obudową skrzyni automatycznej ma moc 15 kW/20 KM i wytwarza maksymalny moment obrotowy 210 Nm. Podczas hamowania pełni funkcję generatora wytwarzającego w sposób odzyskowy energię elektryczną i ładuje akumulator litowo-jonowy.
Duża pojemność wysokowoltowego akumulatora umieszczonego w bagażniku umożliwia bezpośrednie zasilanie zarówno silnika elektrycznego podczas przyspieszania, jak i sprężarki klimatyzacji podczas jazdy i postoju. Oprócz tego zasila on konwencjonalną instalację pokładową 12 V.
Energia elektryczna wytworzona bez zużywania paliwa wykorzystywana jest we wszystkich sytuacjach i przy każdym obciążeniu w celu zwiększenia wydajność, dynamiki i komfortu. Szczególnie podczas przyspieszania silnik elektryczny wspomaga jednostkę V8, co daje jeszcze bardziej spontaniczną reakcję i większą dynamikę jazdy. Przy stałej jeździe dodatkowy moment obrotowy wytwarzany przez napęd elektryczny zmniejsza obciążenie silnika benzynowego, odczuwalnie redukując jego spalanie i emisję. Związany z tym niższy poziom hałasu silnika sprzyja komfortowi jazdy limuzyną.
Możliwość zastosowania silnika elektrycznego jako rozrusznika gwarantuje natychmiastowy i bezwibracyjny zapłon jednostki benzynowej. Oprócz tego tworzy to idealne warunki dla ograniczenia pracy silnika na biegu jałowym, na przykład podczas postojów na skrzyżowaniach lub w korkach, za pomocą funkcji Auto Start Stop. Klimatyzacja zasilana z akumulatora litowo-jonowego działa również przy wyłączonym silniku benzynowym. Ponadto istnieje możliwość użycia niespotykanej u konkurencji klimatyzacji postojowej jeszcze przed rozpoczęciem jazdy w celu wstępnego schłodzenia wnętrza pojazdu.
Wskazanie przepływu energii i wydajności na kokpicie i monitorze pokładowym informują kierowcę o stanie i działaniu napędu hybrydowego. W ten sposób następuje wizualizacja procesu odzysku energii. Ponadto widoczne jest, w jakim zakresie energia wytworzona bez zużycia paliwa wykorzystywana jest w różnych sytuacjach jezdnych.
Zewnątrz model odróżnia się specjalnie zaprojektowanymi 19-calowymi, aerodynamicznymi obręczami kół ze stopu lekkiego w stylistyce koła turbiny, napisami ActiveHybrid 7 na pokrywie bagażnika i słupku C oraz ekskluzywnym metalizowanym lakierem w kolorze Bluewater.
BMW ActiveHybrid 7 należące do serii 7 oferuje sportową elegancję i naturalną prezencję, nieprzeciętny komfort jazdy i podróżowania oraz wiele opcji wyposażenia dodatkowego. Na rynku pojawi się równocześnie długa wersja BMW ActiveHybrid 7 z większym o 140 mm rozstawie osi i wyjątkowo komfortowym tylnym rzędem siedzeń. Dla obu modeli oferowany jest opcjonalnie pełny program BMW Individual oraz BMW ConnectedDrive wraz z innowacyjnymi systemami wspomagającymi kierowcę.
Niespotykany w klasie samochodów luksusowych układ jezdny daje BMW ActiveHybrid 7 fascynującą dynamikę i niedościgniony komfort jazdy. Oba modele wyposażone są w oś przednią z podwójnym wahaczem poprzecznym, ekskluzywną w BMW zespoloną oś tylną V i hydrauliczny zębatkowy układ kierowniczy z funkcją Servotronic. Wyposażenie standardowe obejmuje również układ Dynamic Damping Control z kontrolą dynamiki jazdy. Wersja przedłużona wyposażona jest dodatkowo w zawieszenie pneumatyczne z regulacją wysokości na osi tylnej.
Wyposażenie bezpieczeństwa BMW ActiveHybrid 7 obejmuje poduszki powietrzne przednie, boczne i kurtyny chroniące głowę, aktywne zagłówki z przodu, opony Runflat oraz sygnalizację uszkodzenia opony. Akumulator litowo-jonowy jest umieszczony w wysokowytrzymałej obudowie stalowej i w osłoniętej pozycji. Ponadto zarówno w razie usterki czy wypadku następuje natychmiastowe wyłączenie układu wysokowoltowego w pojeździe.
BMW ActiveHybrid 7 vs. BMW 750iModelActiveHybrid 7750iActiveHybrid 7L750iLSilnik4,4 turbo+el.m.4,4 turbo4,4 turbo+el.m.4,4 turboPojemność skokowa [cm3]4395439543954395Cylindry/zawory8/48/48/48/4Moc [kW]342/-300/5500342/-300/5500Maksymalny moment obrotowy [Nm/min]700/2000-4500600/1750-4500700/2000-4500600/1750-4500Prędkość maksymalna [km/h]250250250250Przyspieszenie 0-100 km/h [s]4,95,24,95,3Średnie zużycie paliwa [l/100 km]9,411,49,411,4Masa pojazdu gotowego do jazdy [kg]2045194520701980
RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z
Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?