OkreślenieEfficientDynamics łączy się bezpośrednio ze strategia zmniejszania zużycia paliwa iż tym związanej emisji CO2. Wykorzystuje ją także najnowszy projekt BMW, który łączy z tą strategią jeszcze dynamikę jazdy i odpowiedni komfort.
BMW Vision EfficientDynamics jest napędzany trzycylindrowym silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem oraz dwoma silnikami elektrycznymi. System ten ma moc 262 kW (356 KM) i maksymalny moment obrotowy 800 Nm. Producent nie podał żadnych innych szczegółów. Wiadomo jedynie, że jeden silnik elektryczny zamontowany jest na przedniej osi, a drugi na tylnej.
Prędkość maksymalna tego pojazdu wynosi 250 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km zajmuje jedynie 4,8 sekundy. Zgodnie z metodologią UE średnie zużycie paliwa wynosi 3,76 l/100 km, co oznacza emisję CO2 najniższy poniżej magicznego progu 100 g / km. Pojazd ten ma zamontowany system odzyskiwania energii z układu hamulcowego. Może także korzystać wyłącznie z napędu elektrycznego i wtedy jest zdolny do pokonania dystansu około 80 kilometrów bez potrzeby ładowania akumulatorów.
Ten niecodzienny prototyp po raz pierwszy pokazany zostanie oficjalnie we wrześniu podczas międzynarodowego salonu samochodowego IAA 2009 we Frankfurcie nad Menem.
RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z
Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?