Osiągi markowej „wizytówki” Chryslera równać się mogą ze stylową elegancją, jaką posiada ten sport - sedan segmentu E.

Wyposażenie klasy Premium oraz stylizacja inspirowana wyczynem to powody, dla których model 300C SRT8 zajmuje na rynku miejsce szczególne dla Chryslera. Samochód napędzany jest przygotowanym przez Street and Racing Technology silnikiem 6.1 HEMI V-8 o mocy 317 kW ( 431 KM ), współpracującym z pięciostopniową przekładnią z systemem Auto Stick.

Najważniejsze osiągi tego modelu SRT to m.in. przyspieszenie 0-100 km / hodz. w czasie 5 sekund, test 0 - 100 - 0 km / godz. w czasie poniżej 17 sekund oraz przeciążenie boczne 0,89 g na torze poślizgowym. Chrysler 300C SRT8 uważany jest za ikonę, samochód pełen komfortu i niedoścignionego stylu. Do elementów stosowanych wyłącznie przez SRT należy centrum informacyjne pojazdu EVIC z funkcją Performance Pages.

Podwozie Chryslera 300C SRT8 zestrojono pod kątem kompleksu osiągów, m.in. stosując rasowane przez SRT jednorurowe amortyzatory Bilsteina, sprężyny i tuleje zawieszenia o specjalnie dobranej sztywności oraz wielkoprzekrojowe stabilizatory przechyłów do szybkiej, wyczynowej jazdy – bez kompromisów dla komfortu w trakcie normalnej eksploatacji.

W stosunku do Chryslera 300C wysokość zawieszenia obniżono o 12 mm. System stabilizacji jazdy został również odpowiednio dostrojony w SRT, czego efektem jest gotowość do akcji podczas kolejnego hamowania na podstawie pomiaru bieżącego przyspieszeniapoprzecznego.

Modelową skuteczność hamowania Chrysler 300C SRT8 zawdzięcza czterem hamulcom tarczowym z czterotłoczkowymi zaciskami Brembo. Z przodu zamontowano tarcze wentylowane o wymiarze 360 x 32 mm, a z tyłu – o wymiarze 350 x 28 mm. Tak skonfigurowany układ hamulcowy pozwala skrócić drogę hamowania pojazdu od 100 - 0 km / godz. do mniej niż 36 metrów.

Poprzez odpowiednie uzupełnienie oprogramowania zoptymalizowano również skuteczność układu hamulcowego w sytuacjach wyczynowych (tzw. brake-knockback mitigation).

Stylizacja nadwozia stanowi kombinację wyszukanej elegancji z elementami sportowej funkcjonalności. Pasy przedni i tylny samochodu noszą oryginalne znamiona SRT, m.in. kanały chłodzenia hamulców oraz zintegrowany z pokrywą bagażnika spojler, podwyższający siłę docisku kół do podłoża – bez wpływu na opory aerodynamiczne.

Kolejnymi akcentami SRT są listwy zderzaków, nadkola, lusterka boczne i klamki w kolorze nadwozia oraz specjalneoznakowanie SRT.

RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z

Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?

Fotogaleria I.Sportowe premiery - fotogaleria II.Fotogaleria III.Fotogaleria IV.Fotogaleria V.