Przy delikatnej modernizacji Dodge Caliber zmieni także swój silnik wysokoprężny. Pod nazwa 2,2 CRD ukrywa się jednostka marki Mercedes-Benz o mocy 120 kW (+17 kW) i maksymalnym momentem obrotowym 320 Nm (+10 Nm). Od swojego poprzednika z genami Volkswagena różni się systemem wtrysku common-rail czwartej generacji oraz spełnieniem wymogów normy Euro 5. Standardowo montowany będzie z sześciostopniową przekładnią manualną.
Zmiany obejmą także jednostki benzynowe. Pojemność skokowa słabszej wzrośnie z 1,8 do 2,0 l, co ma także wpływ na wzrost mocy o 5 kW i maksymalnego momentu obrotowego o 23 Nm (115 kW, 190 Nm). Mocniejszy wariant to 2,4 l o mocy 125 kW i maksymalnym momencie obrotowym 220 Nm.
Caliber w roku modelowym 2010 otrzyma zmodernizowane wnętrze z nowa deską rozdzielczą.
Po raz pierwszy zobaczymy Dodge Caliber w zmodernizowanej wersji podczas wrześniowego salonu samochodowego IAA 2009 we Frankfurcie nad Menem.
RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z
Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?