Pięcio- lub siedmioosobowe wnętrze, bezpieczeństwo, znaczne możliwości przewozowe to cechy, dzięki którym Dodge Journey ma szansę umocnienia silnej pozycji w segmencie pojazdów typu crossover.

Wraz młodzieńczym i sportowym charakterem, dynamiką na drodze, nowoczesnym wyposażeniem iekonomicznymi jednostkami napędowymi Dodge Journey tworzy kompletny i ciekawy pakiet dla nabywcy także w Europie.

Siedzenia i system schowków wychodzą naprzeciw różnym potrzebom klientów: poczynając od młodych, samotnych osób i par z małymi dziećmi – aż do osób i rodzin starszych wiekiem.

Zbudowany całkowicie "od zera" Dodge Journey to wymiarowo optymalny crossover, który jest równie wszechstronny jak większy pojazd rekreacyjno-sportowy (SUV), lecz pod względem zużycia paliwa nie rożni się od samochodu osobowego klasy średniej.

Dostęp do trzeciego rzędu w opcjonalnej wersji 5+2 jest łatwy – dzięki możliwości uniesienia i przesunięcia ku przodowi siedzeń drugiego rzędu w systemie Tip ‘N Slide za obrotem małej dźwigni. Dwa zintegrowane siedziska podwyższające dla małych pasażerów przewożonych w drugim rzędzie siedzeń pozwalają pozbyć się nieporęcznych fotelików dziecięcych.

Obszerne schowki kabinowe, w tym pojemnik Flip’ Stow pod siedziskiem fotela przedniego pasażera, chłodziarka napojów Chill Zone w skrytce na desce rozdzielczej i wnęki podłogowe (z wyjmowanymi kontenerami) przed drugim rzędem siedzeń są łatwo dostępne.

Do nowoczesnych rozwiązań technologicznych należą: system Uconnect Navigation z dyskiem twardym 30 GB i sterowaniem komendami głosowymi, złącze do iPoda oraz system Uconnect Phone dla telefonii komórkowej. Dla pasażerów tylnych siedzeń przewidziano (w opcji wyposażenia) odtwarzacz DVD z 9-calowym ekranem podsufitowym (RSV) z parą bezprzewodowych słuchawek oraz dodatkowe gniazdka audio/video dla osobistych urządzeń elektronicznych lub konsoli do gier.

Gama ekonomicznych jednostek napędowych Dodge Journey obejmuje do wyboru: 2,0-litrowy turbodiesel współpracujący ze standardową przekładnią manualną lub zaawansowaną,sześciostopniową automatyczną skrzynią dwusprzęgłową DCT, lub dynamiczny V-6 o pojemności 2,7 litra, skojarzony z sześciostopniową przekładnią automatyczną z systemem AutoStick.